Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513453

Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata


Josipović Smojver, Višnja; Stanojević, Mateusz-Milan
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 393-408 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 513453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata
(Is English pronunciation worth perfecting: the attitudes of Croatian secondary school pupils and university students)

Autori
Josipović Smojver, Višnja ; Stanojević, Mateusz-Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 393-408

ISBN
978-953-314-049-0

Skup
25. međunarodni znanstveni skup "Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
engleski kao lingua franca; izgovor; studenti; srednjoškolci; izvorni govornici
(English as a Lingua Franca; pronunciation; university students; secondary-school pupils; native speakers)

Sažetak
Engleski kao lingua franca (ELF) novi je varijetet engleskoga, a koriste ga neizvorni govornici. U tom se smislu ostavlja pitanje vrijedi li uopće (i do koje mjere) učiti izgovor engleskoga. Cilj nam je, na temelju stavova hrvatskih srednjoškolaca i studenata, pokazati da između tih dviju skupina postoje sličnosti u nekim općenitim stavovima (npr. odnos prema perfekcionizmu i nacionalnom identitetu), ali i razlike u stavovima vezanim uz samopoimanje i poimanje drugih. To je u skladu sa stratifikacijskim pristupom ELF-u (Josipović Smojver i Stanojević 2010), koji se temelji na pretpostavkama o dinamičnom konstruiranju identiteta u pojedinim situacijama učenja inog jezika i njegove uporabe. U radu se pokazuje da izgovor engleskoga jezika uvijek vrijedi učiti, a odgovor na pitanje izgovornog modela ovisi o ciljevima učenja engleskoga, ulozi govornika (učenik ili korisnik), osobnim preferencijama i ambicijama te objektivnim i subjektivnim mogućnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301049-1047 - Teorijska kognitivno lingvistička istraživanja hrvatskoga i drugih jezika (Žic Fuchs, Milena, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Josipović Smojver, Višnja; Stanojević, Mateusz-Milan
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 393-408 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Josipović Smojver, V. & Stanojević, M. (2012) Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata. U: Pon, L., Karabalić, V. & Cimer, S. (ur.)Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici.
@article{article, author = {Josipovi\'{c} Smojver, Vi\v{s}nja and Stanojevi\'{c}, Mateusz-Milan}, year = {2012}, pages = {393-408}, keywords = {engleski kao lingua franca, izgovor, studenti, srednjo\v{s}kolci, izvorni govornici}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {Vrijedi li u\v{c}iti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjo\v{s}kolaca i studenata}, keyword = {engleski kao lingua franca, izgovor, studenti, srednjo\v{s}kolci, izvorni govornici}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Josipovi\'{c} Smojver, Vi\v{s}nja and Stanojevi\'{c}, Mateusz-Milan}, year = {2012}, pages = {393-408}, keywords = {English as a Lingua Franca, pronunciation, university students, secondary-school pupils, native speakers}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {Is English pronunciation worth perfecting: the attitudes of Croatian secondary school pupils and university students}, keyword = {English as a Lingua Franca, pronunciation, university students, secondary-school pupils, native speakers}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font