Pregled bibliografske jedinice broj: 513453
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 393-408 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 513453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijedi li učiti izgovor engleskoga i kojeg engleskog: stavovi hrvatskih srednjoškolaca i studenata
(Is English pronunciation worth perfecting: the attitudes of Croatian secondary school pupils and university students)
Autori
Josipović Smojver, Višnja ; Stanojević, Mateusz-Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
/ Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 393-408
ISBN
978-953-314-049-0
Skup
25. međunarodni znanstveni skup "Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
engleski kao lingua franca; izgovor; studenti; srednjoškolci; izvorni govornici
(English as a Lingua Franca; pronunciation; university students; secondary-school pupils; native speakers)
Sažetak
Engleski kao lingua franca (ELF) novi je varijetet engleskoga, a koriste ga neizvorni govornici. U tom se smislu ostavlja pitanje vrijedi li uopće (i do koje mjere) učiti izgovor engleskoga. Cilj nam je, na temelju stavova hrvatskih srednjoškolaca i studenata, pokazati da između tih dviju skupina postoje sličnosti u nekim općenitim stavovima (npr. odnos prema perfekcionizmu i nacionalnom identitetu), ali i razlike u stavovima vezanim uz samopoimanje i poimanje drugih. To je u skladu sa stratifikacijskim pristupom ELF-u (Josipović Smojver i Stanojević 2010), koji se temelji na pretpostavkama o dinamičnom konstruiranju identiteta u pojedinim situacijama učenja inog jezika i njegove uporabe. U radu se pokazuje da izgovor engleskoga jezika uvijek vrijedi učiti, a odgovor na pitanje izgovornog modela ovisi o ciljevima učenja engleskoga, ulozi govornika (učenik ili korisnik), osobnim preferencijama i ambicijama te objektivnim i subjektivnim mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301049-1047 - Teorijska kognitivno lingvistička istraživanja hrvatskoga i drugih jezika (Žic Fuchs, Milena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb