Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513367

Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole


Pejić Papak, Petra
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 513367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole
(Projecting the Development of Extracurricular Activities Among Primary School Pupils)

Autori
Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
12.04

Godina
2011

Stranica
230 (i 43 stranice priloga)

Mentor
Prof.dr.sc. Ledić, Jasminka

Ključne riječi
slobodno vrijeme; izvannastavne aktivnosti; interesna područja djelovanja; učenici osnovne škole; učitelji-voditelji akivnosti; projekcija razvoja
(free time; extracurricular activities; areas of interest; primary schools pupils; teachers-leaders of the activities; projecting the development)

Sažetak
U težnji da se doprinese ocrtavanju stanja i projiciranju doprinosa organiziranog provođenja slobodnog vremena učenika unutar škole, disertacija pod naslovom „Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole“ orijentira se na prikaz stanja organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti u osnovnim školama Primorsko-goranske županije, ali i na traganje za rješenjima koja vode unapređivanju izvannastavnih aktivnosti kao važnog dijela školskog kurikuluma. S ciljem analize zastupljenosti izvannastavnih aktivnosti kroz interesna područja, studijem dokumentacije prikazane su izvannastavne aktivnosti učenika osnovne škole prema osam interesnih područja i geografskom području škola. Anketnim upitnikom izneseni su stavovi voditelja izvannastavnih aktivnosti o odrednicama organizacije i provedbe aktivnosti koje su uključile: analizu obilježja voditelja, programsku osnovu aktivnosti, stavove o provedbi aktivnosti s naglaskom na poticanju aktivnog učenja i razvoju kompetencija učenika te analizu učestalosti istupa i nagrada tijekom provedbe aktivnosti. Rezultati kao podloga za promišljanje o donošenju odluka za učinkoviti pomak u pravcu kvalitetnije organizacije izvannastavnih aktivnosti upotpunjeni su utvrđenim ometajućim čimbenicima za provedbu aktivnosti te mišljenjima o poticajnim mjerama razvoja aktivnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je za smjer razvoja značajno: osvješćivanje potrebe za kvalitetnim provođenjem slobodnog vremena ; kontinuirano praćenje, evaluacija i dokumentiranje promjena u strukturi interesa učenika kao osnove za planiranje izvannastavnih aktivnosti te prilagođavanje unutrašnje organizacije tim polazištima. Neophodno je redovito, cjelovito i pravodobno informiranje učenika unutar škole o ponudi i provedbi aktivnosti institucionalnim umrežavanjem u sustav interesnih aktivnosti, kao i informiranje o mogućnostima suradnje sa širom zajednicom uz pridavanje prostora većem tjednom obimu sati za realizaciju izvannastavnih aktivnosti. Iziskuje se obvezno vrednovanje organizirane interesne aktivnosti u sklopu kojega bi važnu ulogu svakako mogli odigrati savjetnici za izvannastavne aktivnosti koji bi provodili evaluacijska istraživanja i razvijali smjernice djelovanja. Neizostavan vid napredovanja kvalitetne provedbe izvannastavnih aktivnosti mora obuhvaćati podršku učiteljima od strane škole, zajednice, savjetnika i vid nagrađivanja svih učesnika provedbe aktivnosti te osigurati prilike za prikupljanjem informacija putem redovitih stručnih usavršavanja. Iziskuje se već u obrazovanju učitelja tijekom studija daleko više zastupanje problematike provođenja slobodnog vremena djece i organizacije izvannastavnih aktivnosti. U tom smislu, projekcijom razvoja organiziranog slobodnog vremena učenika izvannastavnim aktivnostima, nastoji se doprinijeti promišljanju o potrebitim promjenama koje bi trebalo poduzeti kako bi se u budućnosti snažnije promovirala dobrobit organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Jasminka Ledić (mentor)

Avatar Url Petra Pejić Papak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pejić Papak, Petra
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Pejić Papak, P. (2011) 'Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2011}, pages = {230 (i 43 stranice priloga)}, keywords = {slobodno vrijeme, izvannastavne aktivnosti, interesna podru\v{c}ja djelovanja, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, u\v{c}itelji-voditelji akivnosti, projekcija razvoja}, title = {Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {slobodno vrijeme, izvannastavne aktivnosti, interesna podru\v{c}ja djelovanja, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, u\v{c}itelji-voditelji akivnosti, projekcija razvoja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2011}, pages = {230 (i 43 stranice priloga)}, keywords = {free time, extracurricular activities, areas of interest, primary schools pupils, teachers-leaders of the activities, projecting the development}, title = {Projecting the Development of Extracurricular Activities Among Primary School Pupils}, keyword = {free time, extracurricular activities, areas of interest, primary schools pupils, teachers-leaders of the activities, projecting the development}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font