Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513350

Struktura diskursa glazbene kritike


Orešković Dvorski, Lidija
Struktura diskursa glazbene kritike // Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir, Aleksa Varga, Melita, Pon, Leonard (ur.).
Osijek, 2011. str. 309-322 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 513350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura diskursa glazbene kritike
(The Discourse Structure Of Music Criticism)

Autori
Orešković Dvorski, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir, Aleksa Varga, Melita, Pon, Leonard - Osijek, 2011, 309-322

Skup
24. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena kritika; diskurs; jezik; glazba
(music criticism discourse; music; language)

Sažetak
Diskurs glazbene kritike nalazi se na razmeđi velikoga broja različitih područja znanosti i umjetnosti. Kao sjecište jezika i glazbe, ali i muzikologije, književnosti, povijesti i novinarstva, glazbena kritika pruža mogućnost međudisciplinarnog pristupa. S jezičnog je gledišta posebno zanimljiv odnos glazbe i jezika, dvaju različitih svjetova, koji unutar diskursa glazbene kritike dolaze u blisku vezu. Ovaj će članak ponuditi analizu strukture diskursa glazbene kritike koja će se provesti na suvremenim glazbenokritičkim tekstovima objavljenim u hrvatskom tisku. U analizi će se posebna pozornost posvetiti problemima formalne i sadržajne strukture diskursa glazbene kritike i načinu uporabe glazbene terminologije. Opisat će se jezična sredstva u službi izražavanja dodira između glazbe i govora, dijaloga između objektivnoga i subjektivnoga, te jezične strukture i stilske figure svojstvene glazbenom diskursu. Na temelju rezultata dobivenih analizom tekstova nekoliko hrvatskih glazbenih kritičara progovorit će se o žanrovima glazbene kritike i njezinu mjestu unutar tipova diskursa te iznijeti glavne značajke toga specijaliziranog diskursa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Lidija Orešković Dvorski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Orešković Dvorski, Lidija
Struktura diskursa glazbene kritike // Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir, Aleksa Varga, Melita, Pon, Leonard (ur.).
Osijek, 2011. str. 309-322 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Orešković Dvorski, L. (2011) Struktura diskursa glazbene kritike. U: Karabalić, Vladimir, Aleksa Varga, Melita, Pon, Leonard (ur.)Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene.
@article{article, author = {Ore\v{s}kovi\'{c} Dvorski, Lidija}, year = {2011}, pages = {309-322}, keywords = {glazbena kritika, diskurs, jezik, glazba}, title = {Struktura diskursa glazbene kritike}, keyword = {glazbena kritika, diskurs, jezik, glazba}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ore\v{s}kovi\'{c} Dvorski, Lidija}, year = {2011}, pages = {309-322}, keywords = {music criticism discourse, music, language}, title = {The Discourse Structure Of Music Criticism}, keyword = {music criticism discourse, music, language}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font