Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513275

Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 92-93 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 513275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive
(Mastering Croatian as mother tongue in early language development period: reviews – problems - perspectives)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 92-93

ISBN
978-953-314-037-7

Skup
25. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
jezično usvajanje; učenje jezika; jezične kompetencije
(language acquisition; language learning; language competences)

Sažetak
U radu će biti prikazani rezultati longitudinalnih istraživanja provedenih u okviru znanstvenoga projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Učiteljski fakultet i MZOŠ, Zagreb, 2007.-2011.). Ovladavanje hrvatskim jezikom proučavano je u ranojezičnome razdoblju, pri čemu rani diskurs obuhvaća usvajanje jezika u predškoli (early language acqusition) i učenje jezika u mlađim razredima osnovne škole (early language learning). U skladu s Piagetovom teorijom (1977), rano osnovnoškolsko razdoblje podrazumijevalo je dob do 11./12. godine, odnosno do završetka faze konkretnih misaonih operacija. Svrha i zadaća istraživanja odnosila se ponajprije na tematiku razvoja komunikacijske kompetencije (uporabno znanje jezika) i lingvističke kompetencije (teorijsko znanje o jeziku), s posebnim osvrtom na standardizaciju početnoga čitanja i pisanja. Ispitana je motivacija i stavovi učenika i učitelja prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu, dovršena je strukturalna i leksikološka analiza tekstova u jezičnim udžbenicima, provedena je kategorijalna analiza riječi, izmjerena su odstupanja od gramatičke (morfološke), ortografske i leksičke norme. U skladu s rezultatima istraživanja, afirmirani su novi lingvodidaktički pristupi (npr. komunikacijsko-funkcionalni), temeljeni na elementima humanističke edukacije i pozitivne psihologije, a s ciljem poboljšanja jezične kompetencije u procesu institucionalnoga ovladavanja hrvatskim jezikom kao materinskim do razdoblja jezične automatizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 92-93 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2011) Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive. U: Karabalić, V., Aleksa Varga, M. & Pon, L. (ur.)Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2011}, pages = {92-93}, keywords = {jezi\v{c}no usvajanje, u\v{c}enje jezika, jezi\v{c}ne kompetencije}, isbn = {978-953-314-037-7}, title = {Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezi\v{c}nome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive}, keyword = {jezi\v{c}no usvajanje, u\v{c}enje jezika, jezi\v{c}ne kompetencije}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2011}, pages = {92-93}, keywords = {language acquisition, language learning, language competences}, isbn = {978-953-314-037-7}, title = {Mastering Croatian as mother tongue in early language development period: reviews – problems - perspectives}, keyword = {language acquisition, language learning, language competences}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font