Pregled bibliografske jedinice broj: 513275
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 92-93 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 513275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladavanje hrvatskim jezikom kao materinskim u ranojezičnome razdoblju: prikazi – problemi – perspektive
(Mastering Croatian as mother tongue in early language development period: reviews – problems - perspectives)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 92-93
ISBN
978-953-314-037-7
Skup
25. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezično usvajanje; učenje jezika; jezične kompetencije
(language acquisition; language learning; language competences)
Sažetak
U radu će biti prikazani rezultati longitudinalnih istraživanja provedenih u okviru znanstvenoga projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Učiteljski fakultet i MZOŠ, Zagreb, 2007.-2011.). Ovladavanje hrvatskim jezikom proučavano je u ranojezičnome razdoblju, pri čemu rani diskurs obuhvaća usvajanje jezika u predškoli (early language acqusition) i učenje jezika u mlađim razredima osnovne škole (early language learning). U skladu s Piagetovom teorijom (1977), rano osnovnoškolsko razdoblje podrazumijevalo je dob do 11./12. godine, odnosno do završetka faze konkretnih misaonih operacija. Svrha i zadaća istraživanja odnosila se ponajprije na tematiku razvoja komunikacijske kompetencije (uporabno znanje jezika) i lingvističke kompetencije (teorijsko znanje o jeziku), s posebnim osvrtom na standardizaciju početnoga čitanja i pisanja. Ispitana je motivacija i stavovi učenika i učitelja prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu, dovršena je strukturalna i leksikološka analiza tekstova u jezičnim udžbenicima, provedena je kategorijalna analiza riječi, izmjerena su odstupanja od gramatičke (morfološke), ortografske i leksičke norme. U skladu s rezultatima istraživanja, afirmirani su novi lingvodidaktički pristupi (npr. komunikacijsko-funkcionalni), temeljeni na elementima humanističke edukacije i pozitivne psihologije, a s ciljem poboljšanja jezične kompetencije u procesu institucionalnoga ovladavanja hrvatskim jezikom kao materinskim do razdoblja jezične automatizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb