Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513273

Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika


Aladrović Slovaček, Katarina
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 323-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 513273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika
(The development of discourse competence in early learning of Croatian language)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 323-338

ISBN
978-953-314-038-4

Skup
24. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2011. - 24.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
diskurs; komunikacijska kompetencija; rano učenje jezika
(discourse; communicative competence; early learning of Croatian language)

Sažetak
Komunikacija na materinskome jeziku prva je i najznačajnija kompetencija cjeloživotnoga učenja (European commission, 2005). Dijete jezik usvaja pod utjecajem sredine u kojoj živi, a institucionalno materinski jezik se u hrvatskom obrazovnom sustavu počinje učiti polaskom u školu. Hrvatski jezik kao materinski zauzima ključnu ulogu u obrazovanju i na njega otpada najveći broj nastavnih sati u osnovnoj, ali i srednjoj školi. Jedan od bazičnih ciljeva nastave hrvatskoga jezika jest razvoj jezičnih kompetencija (NPIP, 2006). Kada se govori o jezičnoj kompetenciji, ona se može podijeliti na komunikacijsku i lingvističku. Komunikacijska kompetencija podrazumijeva uporabu jezika u svakodnevnim komunikacijskim situacijama (Hymess, 1984) dok lingvistička kompetencija podrazumijeva znanje o jeziku (Chomsky, 1967). Diskursna kompetencija, zajedno sa sociolingvističkom i strateškom, pripada komunikacijskoj kompetenciji, a označava poznavanje strategija koje učeniku omogućuju ostvarivanje komunikacije u pisanom i usmenom obliku. U ranome učenju jezika (do 12. godine starosti) treba poticati razvoj komunikacijske kompetencije jer se dijete nalazi u fazi konkretnih operacija (Piaget, 1977). Cilj istraživanja jest testirati i vrednovati diskursnu kompetenciju kod učenika u ranome učenju jezika. Istraživanje će se provesti testom usmene i pisane diskursne kompetencije u tri osnovne škole u Republici Hrvatskoj (N = 200). Podatci će se obraditi metodom analize sadržaja i parametrijskim statističkim metodama u SPSS programu za statistiku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 323-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Aladrović Slovaček, K. (2011) Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika. U: Karabalić, V., Aleksa Varga, M. & Pon, L. (ur.)Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2011}, pages = {323-338}, keywords = {diskurs, komunikacijska kompetencija, rano u\v{c}enje jezika}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {Razvoj diskursne kompetencije u ranome u\v{c}enju hrvatskoga jezika}, keyword = {diskurs, komunikacijska kompetencija, rano u\v{c}enje jezika}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2011}, pages = {323-338}, keywords = {discourse, communicative competence, early learning of Croatian language}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {The development of discourse competence in early learning of Croatian language}, keyword = {discourse, communicative competence, early learning of Croatian language}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font