Pregled bibliografske jedinice broj: 512895
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2011. str. 440-450 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 512895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću
(Natural learning of mathematical terms in preschool)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Hajdin, Ljubimka ; Balić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova
/ Pavleković, Margita - Zagreb : Element, 2011, 440-450
ISBN
978-953-197-578-0
Skup
Međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete (učitelj matematike) (3 ; 2011)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenje predškolskog djeteta, početni matematički pojmovi, okruženje za učenje, razumijevanje matematike u akciji
(preschool child's learning(process), basic mathematical terms, learning environment, understanding mathematics in action)
Sažetak
Polazeći od teorije socijalnog konstruktivizma, važnosti kvalitete okruženja i samomotiviranosti djece za učenje činjenjem u radu se prikazuje simultani razvoj razumijevanja pojmova: količine, broja, težine i njihovih odnosa kao matematičkih kategorija kod djece predškolske dobi. Rad se utemeljuje na primjeni etnografske metode kojom su se tijekom dvije godine u dječjem vrtiću „Dječji svijet“ u Varaždinu prikupljali i interpretirali podaci o dječjem prirodnom, praktičnom učenju početnih matematičkih pojmova u socijalnim interakcijama s drugom djecom i odgojiteljem kroz eksploraciju funkcioniranja vage i spontano nastalih i rješavanih praktičnih problema u svezi s tim. Naknadna zajednička refleksija etnografskih zapisa koju su kontinuirano provodili odgojitelji i pedagog, omogućila je da se putem stručnog dijaloga dogovaraju i primjenjuju promjene u materijalnoj ponudi za eksploraciju i rješavanje problema kod djece kao i promjene u socio- pedagoškom ozračju odgojnih skupina. Pretpostavka da će se u kvalitetnijim uvjetima okruženja za učenje amplificirati postojeća dječja iskustva i stjecati nova u cilju boljeg razumijevanja osnovnih matematičkih pojmova i holistički djelovati na sve aspekte dječjeg razvoja se potvrdila. Dobiveni rezultati pokazuju neposrednu povezanost kvalitete okruženja (socijalnog i fizičkog) s kvalitetom dječjeg učenja i razumijevanja navedenih matematičkih pojmova. Materijalizacija dječjeg mišljenja i razumijevanja matematičkih pojmova putem akcije, opisana i interpretirana u nizu praktičnih egzemplara dječjeg učenja u ovom radu, pokazuje kako okruženje „hrani“ učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek