Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 512895

Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću


Petrović-Sočo, Biserka; Hajdin, Ljubimka; Balić, Tijana
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2011. str. 440-450 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 512895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću
(Natural learning of mathematical terms in preschool)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Hajdin, Ljubimka ; Balić, Tijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova / Pavleković, Margita - Zagreb : Element, 2011, 440-450

ISBN
978-953-197-578-0

Skup
Međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete (učitelj matematike) (3 ; 2011)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učenje predškolskog djeteta, početni matematički pojmovi, okruženje za učenje, razumijevanje matematike u akciji
(preschool child's learning(process), basic mathematical terms, learning environment, understanding mathematics in action)

Sažetak
Polazeći od teorije socijalnog konstruktivizma, važnosti kvalitete okruženja i samomotiviranosti djece za učenje činjenjem u radu se prikazuje simultani razvoj razumijevanja pojmova: količine, broja, težine i njihovih odnosa kao matematičkih kategorija kod djece predškolske dobi. Rad se utemeljuje na primjeni etnografske metode kojom su se tijekom dvije godine u dječjem vrtiću „Dječji svijet“ u Varaždinu prikupljali i interpretirali podaci o dječjem prirodnom, praktičnom učenju početnih matematičkih pojmova u socijalnim interakcijama s drugom djecom i odgojiteljem kroz eksploraciju funkcioniranja vage i spontano nastalih i rješavanih praktičnih problema u svezi s tim. Naknadna zajednička refleksija etnografskih zapisa koju su kontinuirano provodili odgojitelji i pedagog, omogućila je da se putem stručnog dijaloga dogovaraju i primjenjuju promjene u materijalnoj ponudi za eksploraciju i rješavanje problema kod djece kao i promjene u socio- pedagoškom ozračju odgojnih skupina. Pretpostavka da će se u kvalitetnijim uvjetima okruženja za učenje amplificirati postojeća dječja iskustva i stjecati nova u cilju boljeg razumijevanja osnovnih matematičkih pojmova i holistički djelovati na sve aspekte dječjeg razvoja se potvrdila. Dobiveni rezultati pokazuju neposrednu povezanost kvalitete okruženja (socijalnog i fizičkog) s kvalitetom dječjeg učenja i razumijevanja navedenih matematičkih pojmova. Materijalizacija dječjeg mišljenja i razumijevanja matematičkih pojmova putem akcije, opisana i interpretirana u nizu praktičnih egzemplara dječjeg učenja u ovom radu, pokazuje kako okruženje „hrani“ učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)

Avatar Url Tijana Borovac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka; Hajdin, Ljubimka; Balić, Tijana
Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2011. str. 440-450 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B., Hajdin, L. & Balić, T. (2011) Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću. U: Pavleković, M. (ur.)The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Hajdin, Ljubimka and Bali\'{c}, Tijana}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {440-450}, keywords = {u\v{c}enje pred\v{s}kolskog djeteta, po\v{c}etni matemati\v{c}ki pojmovi, okru\v{z}enje za u\v{c}enje, razumijevanje matematike u akciji}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Prirodno u\v{c}enje matemati\v{c}kih pojmova u dje\v{c}jem vrti\'{c}u}, keyword = {u\v{c}enje pred\v{s}kolskog djeteta, po\v{c}etni matemati\v{c}ki pojmovi, okru\v{z}enje za u\v{c}enje, razumijevanje matematike u akciji}, publisher = {Element}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Hajdin, Ljubimka and Bali\'{c}, Tijana}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {440-450}, keywords = {preschool child's learning(process), basic mathematical terms, learning environment, understanding mathematics in action}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Natural learning of mathematical terms in preschool}, keyword = {preschool child's learning(process), basic mathematical terms, learning environment, understanding mathematics in action}, publisher = {Element}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font