Pregled bibliografske jedinice broj: 512709
Tehnike čitanja subjekta u romanu "Kinesko pismo" Svetislava Basare
Tehnike čitanja subjekta u romanu "Kinesko pismo" Svetislava Basare // Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája I. 1st Conference for Young Slavists in Budapest / Dr. Aleksander Urkom (ur.).
Budimpešta: Eötvös Loránd University, 2012. str. 136-139 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 512709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnike čitanja subjekta u romanu "Kinesko pismo" Svetislava Basare
(Technics of Reading the Subject in the Novel "Chinese Letter" by Svetislav Basara)
Autori
Bogutovac, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája I. 1st Conference for Young Slavists in Budapest
/ Dr. Aleksander Urkom - Budimpešta : Eötvös Loránd University, 2012, 136-139
ISBN
978-963-284-239-4
Skup
Prva konferencija mladih slavista u Budimpešti
Mjesto i datum
Budimpešta, Mađarska, 03.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
subjekt; postmodernizam; pripovijedanje; varijabilnost
(subject; postmodernism; narration; variability)
Sažetak
Rad problematizira tehnike čitanja subjekta u romanu Kinesko pismo suvremenog srpskog književnika Svetislava Basare. Polazeći od postupka izokrenute logike, kojim se svijet p(r)okazuje kao hipoteza subjekta, pripovjedač ovoga romana izvodi zaokret prema postmodernizmu preuzimanjem statusa pisma kao predmeta pripovijedanja. Na taj način logika pisma određuje logiku pripovjedne stvarnosti. Status subjekta u ovakvom konceptu pisanja propituje se oslanjanjem na radove Linde Hutcheon, Michela Foucaulta, Rolanda Barthesa i Émilea Benvenistea, kao i Milivoja Srebra, Radomana Kordića, Dobrivoja Stanojevića i Save Damjanova. Pitanje koje se razmatra u analizi jest: što se događa sa subjektom koji se predstavlja, kao i s idejom centralizirane subjektivnosti, ako je pojmu centra u postmodernizmu upućen izazov? Subjektivnost, koja je prema Benvenisteu sposobnost govornika da sebe postavi kao subjekt, u postmodernističkim je tekstovima predstavljena procesualno kao oblik tekstualnog samoodržanja. Foucault upozorava da nestankom autora subjekt biva lišen uloge proizvoditelja i postaje predmet analize kao varijabilna funkcija diskursa. Pojam varijabilnosti pokazuje se u tom smislu temeljnom odrednicom romana Kinesko pismo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija