Pregled bibliografske jedinice broj: 512638
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2(20); 361-373 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 512638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva
(Teachers assessments toward out-of-classroom research teaching in natural and social sciences)
Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma ; Perković, Ivana
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 2(20);
361-373
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izvanučionička istraživačka nastava; učitelji; stavovi; kompetencije; prednosti; nedostatci
(out-of-classroom research teaching; teachers; attitudes; competencies; advantages; disadvantages)
Sažetak
Poučavanje usmjereno na učenika je temeljna odrednica odgojno-obrazovnog i nastavnog rada, a podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalnih istraživanja, zaključivanja te praktično djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Izvanučionička istraživačka nastava se temelji na učenju otkrivanjem u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga su nas zanimali stavovi učitelja o istoj. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati stavove učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 147 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka. Ključne riječi: izvanučionička istraživačka nastava, učitelji, stavovi, kompetencije, prednosti, nedostatci
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences citation Index (SSCI)