Pregled bibliografske jedinice broj: 512503
Inovativne tehnologije jednotračničkog javnog prijevoza
Inovativne tehnologije jednotračničkog javnog prijevoza // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 27 (2007), 5; 354-360 (podatak o recenziji nije dostupan, stručni članak, ostalo)
CROSBI ID: 512503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovativne tehnologije jednotračničkog javnog prijevoza
(Innovative Technologyes of Single-rail Public Transit)
Autori
Gordana, Štefančić ; Marko, Pušić ; Goran Elaz,
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 27
(2007), 5;
354-360
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, stručni članak, ostalo
Ključne riječi
jednotračnički javni prijevoz; eksperimentalna faza; konvencionalna prijevozna sredstva; nadopuna javnom prijevozu
(single-rail public transport; experimental phase; conventional transport means; supplement to public transit)
Sažetak
Smisao jedno tračničkog sustava jeste kako dobiti što pouzdanije prijevozno sredstvo za masovni prijevoz putnika, koje će zbog svojih tehničkih i tehnoloških karakteristika imati manje investicijske i eksploatacijske troškove od konvencionalnih prijevoznih sredstava. To bi prijevozno sredstvo, prema tome, trebalo postati dominantnim u javnom prijevozu putnika. No, ta je ideja, do pojave niza suvremenih jednotračničkih sustava, gubila i izgubila bitku s konvencionalnim prijevoznim sredstvima, bez obzira na niže troškove izgradnje i eksploatacije. Pri tome su najbolja prijevozna sredstva tog sustava još uvijek u eksperimentalnoj fazi s dobrim izgledima da se uključe u prometni sustav, integrirajući svoje usluge s ostalim oblicima gradskog prijevoza u prometni sustav grada. Za sada, jedino ako u budućnosti sustav MAGLEV ne poboljša to stanje, teško je očekivati da će jednotračnički sustav preuzeti primarnu ulogu u javnom prijevozu. Ta prometna sredstva vjerojatno će i nadalje služiti, kao dopuna postojećem prometnom sustavu, ili kao prometna sredstva srednjeg kapaciteta za gradove do 500 000 stanovnika, osim sustava MAGLEV, koji će služiti kao nadopuna javnom prijevozu u višemilijunskim gradovima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb