Pregled bibliografske jedinice broj: 511815
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 67-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 511815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi
(Students' and teachers' views on classroom atmosphere as an indicator of elementary school teaching quality)
Autori
Anđić, Dunja ; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010);
67-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suvremena nastava; kurikulumske promjene; školsko/razredno/nastavno ozračje; studenti učiteljskih studija; učitelji razredne nastave
(contemporary teaching; curriculum changes; school/classroom climate; students of teacher education study courses; primary teachers)
Sažetak
Promjene odgojno-obrazovnog sustava današnjice usmjerene su na nastavu kao prilagodljivu i kreativnu organizaciju, suvremen i poticajan način rada, aktivnost i neposrednu suradnju učenika. Nove načine promišljanja o tome kakva bi trebala biti suvremena nastava potaknuo je kurikulumski pristup. Značajnu sastavnicu u ostvarivanju kompleksnih ciljeva i zadatka odgoja i obrazovanja predstavlja pozitivno i ugodno razredno/nastavno/školsko ozračje. Ono utječe na razvoj znanja i vještina učenika, ali i na efikasnost i kreativnost podučavanja učitelja. U prilog stvaranju poticajnog razrednog ozračja cilj istraživanja provedenog među učiteljima razredne nastave i studentima učiteljskih studija bio je utvrditi stavove o značajnim aspektima odgojno-obrazovne prakse koji doprinose razrednom ozračju kao indikatoru kvalitete suvremene nastave i odgojno-obrazovnog procesa. Razlike procjene značaja u doprinosu razrednog ozračja uspješnijem nastavnom procesu dobivene multiplim regresijskim analizama, između studenata i učitelja, govore o razlikama njihovog iskustva u odgojno-obrazovnoj praksi rada. Za studente su značajne odrednice razrednog ozračja poticanje aktivnosti i dvosmjerna komunikacija dok su prema stavovima učitelja značajni jasnoća i strukturiranost ciljeva nastave, poticanje aktivnosti i vrednovanje učenika. Primjena dobivenih rezultata upućuje na jačanje, usklađivanje i dodatno obrazovanje i usavršavanje budućih učitelja i učitelja koji već rade u školama, s obzirom da su svi navedeni aspekti značajni čimbenici odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts