Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511815

Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi


Anđić, Dunja; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 67-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 511815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi
(Students' and teachers' views on classroom atmosphere as an indicator of elementary school teaching quality)

Autori
Anđić, Dunja ; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010); 67-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
suvremena nastava; kurikulumske promjene; školsko/razredno/nastavno ozračje; studenti učiteljskih studija; učitelji razredne nastave
(contemporary teaching; curriculum changes; school/classroom climate; students of teacher education study courses; primary teachers)

Sažetak
Promjene odgojno-obrazovnog sustava današnjice usmjerene su na nastavu kao prilagodljivu i kreativnu organizaciju, suvremen i poticajan način rada, aktivnost i neposrednu suradnju učenika. Nove načine promišljanja o tome kakva bi trebala biti suvremena nastava potaknuo je kurikulumski pristup. Značajnu sastavnicu u ostvarivanju kompleksnih ciljeva i zadatka odgoja i obrazovanja predstavlja pozitivno i ugodno razredno/nastavno/školsko ozračje. Ono utječe na razvoj znanja i vještina učenika, ali i na efikasnost i kreativnost podučavanja učitelja. U prilog stvaranju poticajnog razrednog ozračja cilj istraživanja provedenog među učiteljima razredne nastave i studentima učiteljskih studija bio je utvrditi stavove o značajnim aspektima odgojno-obrazovne prakse koji doprinose razrednom ozračju kao indikatoru kvalitete suvremene nastave i odgojno-obrazovnog procesa. Razlike procjene značaja u doprinosu razrednog ozračja uspješnijem nastavnom procesu dobivene multiplim regresijskim analizama, između studenata i učitelja, govore o razlikama njihovog iskustva u odgojno-obrazovnoj praksi rada. Za studente su značajne odrednice razrednog ozračja poticanje aktivnosti i dvosmjerna komunikacija dok su prema stavovima učitelja značajni jasnoća i strukturiranost ciljeva nastave, poticanje aktivnosti i vrednovanje učenika. Primjena dobivenih rezultata upućuje na jačanje, usklađivanje i dodatno obrazovanje i usavršavanje budućih učitelja i učitelja koji već rade u školama, s obzirom da su svi navedeni aspekti značajni čimbenici odgojno-obrazovnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Avatar Url Petra Pejić Papak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina
Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 67-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Anđić, D. & Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina (2010) Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi. Pedagogijska istraživanja, 7, 67-83.
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2010}, pages = {67-83}, keywords = {suvremena nastava, kurikulumske promjene, \v{s}kolsko/razredno/nastavno ozra\v{c}je, studenti u\v{c}iteljskih studija, u\v{c}itelji razredne nastave}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, issn = {1334-7888}, title = {Stavovi studenata i u\v{c}itelja o razrednom ozra\v{c}ju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {suvremena nastava, kurikulumske promjene, \v{s}kolsko/razredno/nastavno ozra\v{c}je, studenti u\v{c}iteljskih studija, u\v{c}itelji razredne nastave} }
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2010}, pages = {67-83}, keywords = {contemporary teaching, curriculum changes, school/classroom climate, students of teacher education study courses, primary teachers}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, issn = {1334-7888}, title = {Students' and teachers' views on classroom atmosphere as an indicator of elementary school teaching quality}, keyword = {contemporary teaching, curriculum changes, school/classroom climate, students of teacher education study courses, primary teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font