Pregled bibliografske jedinice broj: 511220
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 55-65 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 511220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa
(The relationship between the curriculum and the teaching plan and programme)
Autori
Jukić, Tonća
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 1;
55-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum; nastavni plan i program; njemačka didaktika; američka teorija kurikuluma
(curriculum; syllabus; German didactics; American curriculum theory)
Sažetak
Kurikulum se kao pedagoški pojam razvijao tijekom vremena te su se u skladu s tim nadograđivala i mijenjala njegova određenja. Premda je supostojanje različitih poimanja kurikuluma pozitivan znak kritičkog promišljanja o njegovoj složenosti i važnosti, s obzirom na njegovo izjednačavanje s nastavnim planom i programom s jedne te upućivanje na njegovo šire značenje s druge strane, u ovome su se radu usporedile različite teorije kurikuluma i nastavnog plana i programa, a njihov se odnos razmotrio kroz treći pristup prema kojemu su kurikulum i nastavni plan i program dvije različite tradicije određene kulturom. Prema ovom shvaćanju, pojam nastavnoga plana i programa (njem. Lehrplan) određen je njemačkom didaktikom, a pojam kurikuluma (eng. Curriculum) američkom teorijom kurikuluma. Obje tradicije bave se istim pitanjima poput centralizacije uprave, ciljeva, sadržaja i metoda učenja te uloge nastavnika i učenika u odgojno-obrazovnom procesu, međutim razlikuju se u načinu na koji postavljaju i razmatraju ta pitanja. U radu se izdvajaju i argumentiraju navedene razlike te se upućuje na nužnost međusobnog dijaloga tih dviju tradicija u svrhu boljeg razumijevanja odnosa kurikuluma i nastavnog plana i programa, a samim time i unapređenja pedagogijske teorije i pedagoške prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Science Abstracts