Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511220

Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa


Jukić, Tonća
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 55-65 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 511220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa
(The relationship between the curriculum and the teaching plan and programme)

Autori
Jukić, Tonća

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 1; 55-65

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum; nastavni plan i program; njemačka didaktika; američka teorija kurikuluma
(curriculum; syllabus; German didactics; American curriculum theory)

Sažetak
Kurikulum se kao pedagoški pojam razvijao tijekom vremena te su se u skladu s tim nadograđivala i mijenjala njegova određenja. Premda je supostojanje različitih poimanja kurikuluma pozitivan znak kritičkog promišljanja o njegovoj složenosti i važnosti, s obzirom na njegovo izjednačavanje s nastavnim planom i programom s jedne te upućivanje na njegovo šire značenje s druge strane, u ovome su se radu usporedile različite teorije kurikuluma i nastavnog plana i programa, a njihov se odnos razmotrio kroz treći pristup prema kojemu su kurikulum i nastavni plan i program dvije različite tradicije određene kulturom. Prema ovom shvaćanju, pojam nastavnoga plana i programa (njem. Lehrplan) određen je njemačkom didaktikom, a pojam kurikuluma (eng. Curriculum) američkom teorijom kurikuluma. Obje tradicije bave se istim pitanjima poput centralizacije uprave, ciljeva, sadržaja i metoda učenja te uloge nastavnika i učenika u odgojno-obrazovnom procesu, međutim razlikuju se u načinu na koji postavljaju i razmatraju ta pitanja. U radu se izdvajaju i argumentiraju navedene razlike te se upućuje na nužnost međusobnog dijaloga tih dviju tradicija u svrhu boljeg razumijevanja odnosa kurikuluma i nastavnog plana i programa, a samim time i unapređenja pedagogijske teorije i pedagoške prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 55-65 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Jukić, T. (2010) Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 55-65.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2010}, pages = {55-65}, keywords = {kurikulum, nastavni plan i program, njema\v{c}ka didaktika, ameri\v{c}ka teorija kurikuluma}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa}, keyword = {kurikulum, nastavni plan i program, njema\v{c}ka didaktika, ameri\v{c}ka teorija kurikuluma} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2010}, pages = {55-65}, keywords = {curriculum, syllabus, German didactics, American curriculum theory}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {The relationship between the curriculum and the teaching plan and programme}, keyword = {curriculum, syllabus, German didactics, American curriculum theory} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font