Pregled bibliografske jedinice broj: 511204
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011. str. 131-131 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 511204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika
(The role of emotion regulation and social support in the relation between work stressors and experienced psychological and psychosomatic problems in teachers)
Autori
Ljubin Golub, Tajana ; Bilić, Vesna ; Miloloža, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja.
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011, 131-131
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastavnički stres; upravljanje emocijama; socijalna podrška
(teacher stress; emotion management; social support)
Sažetak
Iz ranijih istraživanja poznato je da je nastavničko zanimanje stresno, da nastavnički stres utječe na kvalitetu nastave i obrazovanja i dovodi do manjeg zadovoljstva poslom te raznih tegoba. Cilj ovog rada bio je: a) utvrditi izvore radnog stresa kod nastavnika i odrediti stresore koji uzrokuju najviše stresa kod nastavnika ; b) odrediti ulogu socijalne podrške na radnom mjestu i socijalne podrške prijatelja u odnosu stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba ; c) utvrditi ulogu sposobnosti upravljanja emocijama u odnosu stresora i tegoba. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 245 nastavnika (55.9% ženskog spola), prosječne dužine nastavničkog staža 2 godine. Primijenjeni su: Modificirana skala za mjerenje izvora nastavničkog stresa (Sorić i Mikulandra, 2004), Ljestvica procjenjene socijalne podrške (Vaux i sur., 1996), Skala psihičkih i psihosomatskih tegoba, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002). Uz deskriptivne i korelacijske analize za ispitivanje moderatorskih i medijacijskih odnosa proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Pokazalo se da su za nastavnike najstresniji održavanje razredne discipline, problematični razred, loš odnos učenika prema radu, neugodno i drsko ponašanje učenika te nemogućnost pojedinačnog posvećivanja učeniku zbog nedostatka vremena. Rezultati su nadalje pokazali značajan prediktivan doprinos socijalne podrške na radnom mjestu na manje doživljavanje psihičkih i psihosomatskih tegoba, no ne i socijalne podrške prijatelja. Podrška prijatelja na radnom mjestu imala je medijacijsku ulogu u odnosu sposobnosti upravljanja emocijama i doživljenih tegoba. Rezultati ukazuju na važnost socijalne podrške na radnom mjestu za prevenciju stresa te na moguću dobrobit uključenja koncepta emocionalne inteligencije u programe edukacije nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zagrebu