Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511204

Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika


Ljubin Golub, Tajana; Bilić, Vesna; Miloloža, Marina
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011. str. 131-131 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 511204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika
(The role of emotion regulation and social support in the relation between work stressors and experienced psychological and psychosomatic problems in teachers)

Autori
Ljubin Golub, Tajana ; Bilić, Vesna ; Miloloža, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011, 131-131

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nastavnički stres; upravljanje emocijama; socijalna podrška
(teacher stress; emotion management; social support)

Sažetak
Iz ranijih istraživanja poznato je da je nastavničko zanimanje stresno, da nastavnički stres utječe na kvalitetu nastave i obrazovanja i dovodi do manjeg zadovoljstva poslom te raznih tegoba. Cilj ovog rada bio je: a) utvrditi izvore radnog stresa kod nastavnika i odrediti stresore koji uzrokuju najviše stresa kod nastavnika ; b) odrediti ulogu socijalne podrške na radnom mjestu i socijalne podrške prijatelja u odnosu stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba ; c) utvrditi ulogu sposobnosti upravljanja emocijama u odnosu stresora i tegoba. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 245 nastavnika (55.9% ženskog spola), prosječne dužine nastavničkog staža 2 godine. Primijenjeni su: Modificirana skala za mjerenje izvora nastavničkog stresa (Sorić i Mikulandra, 2004), Ljestvica procjenjene socijalne podrške (Vaux i sur., 1996), Skala psihičkih i psihosomatskih tegoba, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002). Uz deskriptivne i korelacijske analize za ispitivanje moderatorskih i medijacijskih odnosa proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Pokazalo se da su za nastavnike najstresniji održavanje razredne discipline, problematični razred, loš odnos učenika prema radu, neugodno i drsko ponašanje učenika te nemogućnost pojedinačnog posvećivanja učeniku zbog nedostatka vremena. Rezultati su nadalje pokazali značajan prediktivan doprinos socijalne podrške na radnom mjestu na manje doživljavanje psihičkih i psihosomatskih tegoba, no ne i socijalne podrške prijatelja. Podrška prijatelja na radnom mjestu imala je medijacijsku ulogu u odnosu sposobnosti upravljanja emocijama i doživljenih tegoba. Rezultati ukazuju na važnost socijalne podrške na radnom mjestu za prevenciju stresa te na moguću dobrobit uključenja koncepta emocionalne inteligencije u programe edukacije nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Marina Miloloža (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubin Golub, Tajana; Bilić, Vesna; Miloloža, Marina
Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011. str. 131-131 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ljubin Golub, T., Bilić, V. & Miloloža, M. (2011) Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika. U: Čorkalo Biruški, D. & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja..
@article{article, author = {Ljubin Golub, Tajana and Bili\'{c}, Vesna and Milolo\v{z}a, Marina}, year = {2011}, pages = {131-131}, keywords = {nastavni\v{c}ki stres, upravljanje emocijama, socijalna podr\v{s}ka}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Uloga upravljanja emocijama i socijalne podr\v{s}ke u odnosu radnih stresora i do\v{z}ivljenih psihi\v{c}kih i psihosomatskih tegoba nastavnika}, keyword = {nastavni\v{c}ki stres, upravljanje emocijama, socijalna podr\v{s}ka}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ljubin Golub, Tajana and Bili\'{c}, Vesna and Milolo\v{z}a, Marina}, year = {2011}, pages = {131-131}, keywords = {teacher stress, emotion management, social support}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {The role of emotion regulation and social support in the relation between work stressors and experienced psychological and psychosomatic problems in teachers}, keyword = {teacher stress, emotion management, social support}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font