Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511182

Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju


Radić, Željana; Kuvač Kraljević, Jelena; Kovačević, Melita
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju // Lahor (Zagreb. 2006), 1 (2010), 9; 43-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 511182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju
(A textbook as facilitating or hindering factor of lexical development)

Autori
Radić, Željana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Kovačević, Melita

Izvornik
Lahor (Zagreb. 2006) (1846-2197) 1 (2010), 9; 43-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
početnice; čitanje; leksički razvoj; niskočestotne riječi; značenje riječi
(textbooks; reading; lexical development; low-frequency words; word-meaning)

Sažetak
U radu se analizira rječnička složenost dviju početnica kako bi se utvrdila njihova semantička zahtjevnost za početne čitače. Osim mjerenja leksičke gustoće i leksičke raznolikosti, posebni je naglasak stavljen na dječje pozna- vanje i uporabu niskočestotnih riječi koje se u njima nalaze. Problemati- zira se uloga tih riječi u početnicama te značenje koje one imaju za čitače početnike jer veliki broj niskočestotnih riječi u početnicama ne dovodi do značajnoga rječničkoga bogaćenja, a k tomu postavlja veliku prepreku pri postizanju razumijevanja pročitanoga. Prema raščlanjenoj građi dvaju po- četnica i ispitivanju u kojemu je sudjelovalo 158 učenika prvoga razreda, pokazalo se da su djeca izrazito bolja u uporabi niskočestotnih riječi, što im je omogućeno kontekstom, nego u objašnjavanju njihova značenja, ali rezul- tati pokazuju da ipak nisu dovoljno uspješna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Melita Kovačević (autor)

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Radić, Željana; Kuvač Kraljević, Jelena; Kovačević, Melita
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju // Lahor (Zagreb. 2006), 1 (2010), 9; 43-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Radić, Ž., Kuvač Kraljević, J. & Kovačević, M. (2010) Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju. Lahor (Zagreb. 2006), 1 (9), 43-59.
@article{article, author = {Radi\'{c}, \v{Z}eljana and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena and Kova\v{c}evi\'{c}, Melita}, year = {2010}, pages = {43-59}, keywords = {po\v{c}etnice, \v{c}itanje, leksi\v{c}ki razvoj, nisko\v{c}estotne rije\v{c}i, zna\v{c}enje rije\v{c}i}, journal = {Lahor (Zagreb. 2006)}, volume = {1}, number = {9}, issn = {1846-2197}, title = {Ud\v{z}benik kao poticaj ili prepreka leksi\v{c}komu razvoju}, keyword = {po\v{c}etnice, \v{c}itanje, leksi\v{c}ki razvoj, nisko\v{c}estotne rije\v{c}i, zna\v{c}enje rije\v{c}i} }
@article{article, author = {Radi\'{c}, \v{Z}eljana and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena and Kova\v{c}evi\'{c}, Melita}, year = {2010}, pages = {43-59}, keywords = {textbooks, reading, lexical development, low-frequency words, word-meaning}, journal = {Lahor (Zagreb. 2006)}, volume = {1}, number = {9}, issn = {1846-2197}, title = {A textbook as facilitating or hindering factor of lexical development}, keyword = {textbooks, reading, lexical development, low-frequency words, word-meaning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font