Pregled bibliografske jedinice broj: 511182
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju // Lahor (Zagreb. 2006), 1 (2010), 9; 43-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 511182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju
(A textbook as facilitating or hindering factor of lexical development)
Autori
Radić, Željana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Kovačević, Melita
Izvornik
Lahor (Zagreb. 2006) (1846-2197) 1
(2010), 9;
43-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početnice; čitanje; leksički razvoj; niskočestotne riječi; značenje riječi
(textbooks; reading; lexical development; low-frequency words; word-meaning)
Sažetak
U radu se analizira rječnička složenost dviju početnica kako bi se utvrdila njihova semantička zahtjevnost za početne čitače. Osim mjerenja leksičke gustoće i leksičke raznolikosti, posebni je naglasak stavljen na dječje pozna- vanje i uporabu niskočestotnih riječi koje se u njima nalaze. Problemati- zira se uloga tih riječi u početnicama te značenje koje one imaju za čitače početnike jer veliki broj niskočestotnih riječi u početnicama ne dovodi do značajnoga rječničkoga bogaćenja, a k tomu postavlja veliku prepreku pri postizanju razumijevanja pročitanoga. Prema raščlanjenoj građi dvaju po- četnica i ispitivanju u kojemu je sudjelovalo 158 učenika prvoga razreda, pokazalo se da su djeca izrazito bolja u uporabi niskočestotnih riječi, što im je omogućeno kontekstom, nego u objašnjavanju njihova značenja, ali rezul- tati pokazuju da ipak nisu dovoljno uspješna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb