Pregled bibliografske jedinice broj: 510775
Potencijal poduzetničke kreativnosti polaznika Specijalističkog studija projektnog menadžmenta
Potencijal poduzetničke kreativnosti polaznika Specijalističkog studija projektnog menadžmenta // Projekti i projektni menadžment, Zbornik sažetaka / Skedlar, Nikola (ur.).
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2011. str. 99-100 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 510775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal poduzetničke kreativnosti polaznika Specijalističkog studija projektnog menadžmenta
(Entrepreneurial creativity potential of students of Specialist graduated study project management)
Autori
Etlinger, Božidar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Projekti i projektni menadžment, Zbornik sažetaka
/ Skedlar, Nikola - Zaprešić : Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2011, 99-100
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem povodom 10. godišnjice Visoke škole za poslovanje i upravljanje, s pravom javnosti "Baltazar Adam Krčelić": Projekti i projektni menadžment
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.02.2011. - 26.02.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
poduzetništvo; kreativnost
(entrepreneurship; creativity)
Sažetak
Analizirano je stotinjak (104) projekata i poslovnih planova koje su studenti druge godine specijalističkog studija projektnog menadžment (5. godina studija) izradili i prezentirali u okviru predmeta Poduzeća temeljena na znanju. Rezultati analize ukazuju da u promatranoj grupi postoji znatan potencijal poduzetničke aktivnosti. To se prvenstveno odnosi na sedam projekata potpuno novih ideja, zatim na «hrabrost» 13 studenata da uđu u problematiku poslovanja unutar radne organizacije u kojoj rade (uglavnom izvanredni studenti), a od kojih su neki i stvarno (su)pokrenuli i realizirali određene aktivnosti. I u svim ostalim prijedlozima postojala je velika doza poduzetništva vidljiva kroz vlastito (virtualno) sudjelovanje studenata u osnivanju i vođenju poslovanja prvenstveno vlastitih tvrtki. Interesantan je sadržaj tako ponuđenih novih tvrtki (uz izuzimanje već prije spomenutih 7 + 13) koji se grubo može razvrstati u: 14 iz turizma, 12 iz poljoprivrede, 9 iz poslovanja s nekretninama i osiguranjem, 6 vezane uz otvaranje novih prodavaonica, 5 vezanih uz autoservise. Ostali sadržaji su više pojedinačni i široko raspodijeljeni od domova za starije i nemoćne (2), rekreacije (2) računovodstvenih servisa (2) pa preko usko specijaliziranih pojedinačnih tvrtki (23 prijedloga). Iako ima projekata i poslovnih planova sličnih sadržaja (na pr. uzgoj maslina - 4 ili uzgoj puževa - 3 ) vidljivo je da postoji potpuno različiti pristup te da su autori tih sadržaja pristupali projektima odnosno poslovnim planovima potpuno odvojeno. Ukupno gledajući kvalitetu predloženih projekata i poslovnih planova, može se konstatirati da su studenti druge godine specijalističkog studija projektnog menadžmenta u velikoj većini u potpunosti obrazovani i spremni da se uklope u poduzetničke poduhvate. Za vjerovati je da će neki to i učiniti i time i sebi i drugima omogućiti nova radna mjesta u novostvorenim večinom dobro definiranim poduzećima utemeljenim na znanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija