Pregled bibliografske jedinice broj: 510530
O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona
O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 37 (2013), 193-198 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 510530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona
(On Grgo Gamulin’s Interpretation of Painting Exhibited at Proljetni salon (1916–1928))
Autori
Prelog, Petar
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 37
(2013);
193-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Grgo Gamulin; Proljetni salon; hrvatsko slikarstvo; modernizam
(Grgo Gamulin; Proljetni salon; Croatian painting; modernism)
Sažetak
U ovome radu sagledavaju se obilježja pristupa povjesničara umjetnosti Grge Gamulina historizaciji i analizi Proljetnog salona kao izložbene manifestacije koja je – okupivši velik broj prominentnih osobnosti hrvatske umjetničke pozornice – bitno odredila prevladavajuća usmjerenja u slikarstvu međuratnog razdoblja. Ponajprije, razmatra se Gamulinov vrijedan prinos valorizaciji te određenju i imenovanju pojedinih oblikovno-stilskih inklinacija u usporedbi s uvriježenim interpretacijama nacionalnog modernog slikarstva. Upozorava se, također, na autorovu težnju za analizom dosega hrvatskog slikarstva u kontekstu magistralnih kretanja na europskoj umjetničkoj sceni, pri čemu se ističu njegovi stavovi bliski tradicionalnom razumijevanju geografije umjetnosti. Unatoč tomu, Gamulin prepoznaje mnoge opće vrijednosti u djelima i opusima koji ne pripadaju pretpostavljenoj antologiji hrvatskog slikarstva postavljenoj u odnos s dominantnim europskim oblikovno-stilskim dosezima, stvarajući na taj način slojevitu sliku o heterogenom modernističkom umjetničkom tkivu, tipičnom za kulture tzv. rubnih sredina. Proljetni salon tako za Gamulina postaje važna opća odrednica u korpusu nacionalnog međuratnog slikarstva, svojevrsna izvanstilska kategorija koja omogućuje obuhvaćanje svih disparatnih tendencija toga razdoblja i unutar koje se može jednakovrijedno raspravljati o ostvarenim dominantnim stilskim prinosima (često presudnim za sagledavanje razvojnih linija hrvatskog slikarstva), kao i o specifikumu opusa pojedinih slikara, od kojih su neki bili samo tangencijalno vezani uz tu izložbenu manifestaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Petar Prelog
(autor)