Pregled bibliografske jedinice broj: 510388
Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju
Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 510388 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju
(The role of brand in consumer behavior in card business)
Autori
Ivanišević, Estera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
12.04
Godina
2011
Stranica
113
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
Banka; bankomat; financijsko tržište; izdavaoc kartica; kartično poslovanje; korisnici kartica; marka; marketinške aktivnosti; POS
(Bank; ATM; financial market; card issuer; card business; cardholder; brand; marketing activities; point of sale)
Sažetak
Razvoj sustava plaćanja u Republici Hrvatskoj u posljednjih tri desetljeća utječe na sve sudionike na financijskom tržištu. Kartično poslovanje jedno je od modernih oblika plaćanja, a izdavaoci kartica, većinom poslovne banke svojom ponudom kartica, načina korištenja i prihvatnih mjesta direktno utječu na ponašanje građana u tom sustavu te su osnova kreiranja novih trendova na tržištu. Uz potporu bankovnih globalnih sustava, banke su građanima ponudile niz različitih kartica koje se međusobno razlikuju po marci, karakteristikama te dodatnim uslugama. U radu je istraženo ponašanje građana u izboru kartice, koliko ih imaju, što utječe na taj izbor kao i izbor banke izdavaoca. Nadalje, zašto koriste karticu, koliko često ju koriste i za kakvo raspolaganje sredstvima u smislu raspolaganja vlastitim sredstvima ili kreditiranjem potrošnje. Istraženo je korištenje bankomata i „pos-ova“ te zadovoljstvo brojem istih na tržištu. Dobiveni rezultati upućuju na to da građani koriste kartice, imaju ih u prosjeku tri, a na izbor utječu karakteristike kartice i ponuda banke u kojoj posluju. Kartice koriste za podizanje gotovine i plaćanje u prodajnoj mreži, a učestalost korištenja ovisi o karakteristikama kartice. Korisnici još uvijek ne prepoznaju kreditiranje i upotrebu kartica na internetu u većem opsegu, a zadovoljni su brojem bankomata i „pos-ova“. Stoga se izdavaoci kartica, u marketinškim aktivnostima koje provode, trebaju usmjeriti na ono što građani prepoznaju, a to je banka i povjerenje u istu te karakteristike kartica. S druge strane, ulaganje u vizualni identitet kartice te sustave nagrađivanja treba provoditi u cilju povećanja intenziteta korištenja kartice koju klijent posjeduje, ali biti svijestan da to nisu ključni čimbenici izbora pojedine kartice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija