Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 510341

Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu


Vlašić, Jadranka
Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu, 2010., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 510341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu
(Differences between how successful female and male students are in performing dances and in their attitude towards dancing)

Autori
Vlašić, Jadranka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.07

Godina
2010

Stranica
178

Mentor
Oreb, Goran

Ključne riječi
razlike; studentice; studenti; plesna uspješnost; stav prema plesu; motoričke sposobnosti
(differences; female students; male students; dancing successfulness; attitude towards dancing; motor abilities)

Sažetak
Osnovni cilj istraživanja je utvrditi razlike između studentica i studenata Kineziološkog fakulteta u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 80 studentica i 85 studenata treće godine studija sedmog stupnja Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Uzorak varijabli činilo je 10 varijabli za procjenu plesne uspješnosti, skala stava prema plesu i 14 testova za procjenu razine motoričkih sposobnosti. Za procjenu svakog od deset plesova utvrđena je objektivnost sudaca a za svih 14 testova za procjenu motoričkih sposobnosti su provjerene metrijske karakteristike. Razlike u plesnoj uspješnosti, uspjehu u izvođenju narodnih i društvenih plesova, te svakog pojedinačnog plesa studentica i studenata su utvrđene univarijatnom analizom varijance, dok je pojedinačni doprinos razlici pojedinog narodnog i društvenog plesa utvrđen diskriminacijskom analizom. Razlike u stavovima prema plesu studentica i studenta u dvije procjene stavova te ukupno razlike u stavovima između studentica i studenata utvrđene su t-testom za zavisne uzorke. Relacije između prve i druge procjene stava i plesne uspješnosti za studentice i studente utvrđene su korelacijskom analizom, a povezanost motoričkih sposobnosti i plesne uspješnosti studentica i studenata utvrđena je regresijskom analizom. Utvrđena je objektivna i homogena procjena plesne uspješnosti studenata i dobra mjerna svojstva testova za procjenu koordinacije, realizacije ritmičkih struktura, frekvencije pokreta, fleksibilnosti i eksplozivne snage. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata u ukupnom uspjehu u narodnim i društvenim plesovima i ukupnom uspjehu u izvođenju svih deset plesova, te varijablama za pet narodnih i pet društvenih plesova pojedinačno. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata u narodnim plesovima te su studentice bolje u svim narodnim plesovima. Najveći doprinos razlici daju Poskočica, zatim Sotiš, Došla sam vam japa dimo, Slavonsko kolo i Vrličko kolo. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata i u društvenim plesovima te studentice postižu bolje rezultate. Najveći doprinos razlici daju Rumba, zatim Slow fox, Cha-cha-cha, Engleski valcer i Samba. Razlike između studentica i studenata utvrđene su u stavovima prema plesu u prvoj i drugoj procjeni stava u studentica i studenata kao i razlike stavova prema plesu prve i druge procjene svih ispitanika. Razlici je doprinio uzorak studenata čiji je stav značajnije promijenjen iz mjerenja u mjerenje.Statistički značajna povezanost je utvrđena između varijabli uspjeha u narodnim i društvenim plesovima i ukupne plesne uspješnosti u studentica i studenata, dok je povezanost stavova prema plesu i plesne uspješnosti vrlo mala.Povezanost motoričkih sposobnosti s ukupnom plesnom uspješnošću i uspjehom u narodnim plesovima je utvrđena u studentica. Prediktori s najvećim doprinosom povezanosti prediktora s kriterijem ukupne plesne uspješnosti studentica su neritmičko bubnjanje (Mkrbub), bubnjanje rukama i nogama (Mkrbnr), poligon natraške (Mrepol). Prediktori s najvećim doprinosom povezanosti skupa prediktora s kriterijem uspjeha u narodnim plesovima studentica su neritmičko bubnjanje (Mkrbub) i bubnjanje rukama i nogama (Mkrbnr). Kod studenata je utvrđena statistički značajna povezanost motoričkih sposobnosti s ukupnom plesnom uspješnošću, uspjehom u narodnim i društvenim plesovima. Prediktori koji najviše doprinose povezanosti skupa prediktora s kriterijem ukupne plesne uspješnosti su neritmičko bubnjanje (Mkrbub) i koraci u stranu s okretom za 360° (Kus360). Isti su prediktori izdvojeni u povezanosti skupa prediktora s uspjehom u narodnim plesovima, dok povezanosti prediktorskog skupa i uspjeha u društvenim plesovima najviše doprinosi test neritmičko bubnjanje (Mkrbub). Zaključno je moguće utvrditi kako su studentice uspješnije u izvođenju plesnih struktura u odnosu na studente. Stav studenata prema plesu je pozitivan i pod utjecajem plesnog iskustva moguće ga je promijeniti na bolje. Povezanost stava prema plesu i plesne uspješnosti je vrlo mala. Istraživanjem je potvrđena nedovoljna primjena plesnih struktura u radu s djecom i potrebitost kontinuirane primjene plesnih struktura na svim razinama obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
034-0000000-2340 - Biomehanička efikasnost vrhunskih hrvatskih sportaša (Antekolović, Ljubomir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Oreb (mentor)

Avatar Url Jadranka Vlašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlašić, Jadranka
Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu, 2010., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
Vlašić, J. (2010) 'Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu', doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vla\v{s}i\'{c}, Jadranka}, year = {2010}, pages = {178}, keywords = {razlike, studentice, studenti, plesna uspje\v{s}nost, stav prema plesu, motori\v{c}ke sposobnosti}, title = {Razlike izme\dju studentica i studenata u plesnoj uspje\v{s}nosti i stavovima prema plesu}, keyword = {razlike, studentice, studenti, plesna uspje\v{s}nost, stav prema plesu, motori\v{c}ke sposobnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vla\v{s}i\'{c}, Jadranka}, year = {2010}, pages = {178}, keywords = {differences, female students, male students, dancing successfulness, attitude towards dancing, motor abilities}, title = {Differences between how successful female and male students are in performing dances and in their attitude towards dancing}, keyword = {differences, female students, male students, dancing successfulness, attitude towards dancing, motor abilities}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font