Pregled bibliografske jedinice broj: 510290
Nastavnička procjena kulture srednje škole
Nastavnička procjena kulture srednje škole // Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 510290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnička procjena kulture srednje škole
(Instruments of secondary school culture assessment)
Autori
Varga, Rahaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kultura škole; srednja škola; nastavnici; procjena; instrumenti
(school culture; secondary school; teachers; assessment; instruments)
Sažetak
Unatoč činjenici da svaki autor iznova donosi vlastitu definiciju kulture škole, znanstvenici su razmjerno složni oko važnosti kulture škole u kontekstu školske reforme, naglašavajući njezin utjecaj na poboljšanje škole i povezanost s učinkovitošću škole, u smislu ishoda poučavanja i učenja. S obzirom da je za pripadnike određene kulture svojstveno nezapažanje njezinih obilježja, potrebno ih je osvjestiti istraživanjem vlastite kulture. Postavlja se pitanje kako to učiniti. Pedagog može provesti istraživanje čije etape trebaju uključivati planiranje istraživanja, njegovu provedbu, raspravu o rezultatima i djelovanje s ciljem mijenjanja postojeće kulture škole. Sveubuhvatno istraživanje kulture škole trebalo bi obuhvatiti procjenu svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (zaposlenici škole, učenici i roditelji). Izlaganje će prvenstevno biti usmjereno na postupke prikupljanja podataka, točnije na mogućnosti primjene instrumenata koji mjere nastavničku kvalitatativnu procjenu kulture škole. Detaljnije će se izložiti tri instrumenta - Likertova skala, semantički diferencijal i Hargreavesov kvadrat. Najviše pozornosti posvetit će se prezentiranju posljednjeg, s obzirom da je on vjerojatno pedagozima najmanje poznat. Naime Hargreaves iz funkcionalističke perspektive pretpostavlja da su dva osnovna zadatka škole postizanje ciljeva zbog kojih postoji te ostvarivanje skladnih međuljudskih odnosa. Iz ovih zadataka proizlaze dvije dimenzije kulture škole (socijalna kontrola i socijalna kohezija) koje, smještene u kvadrat, daju četiri krajnosti koje ujedno predstavljaju četiri tipa kulture škole: formalistička kultura, usijana kultura, kultura blagostanja i kultura opstanka. Koristeći polja kvadrata ispitanici procjenjuju postojeću i idealnu kulturu škole prema obilježjima pojedinog tipa kulture. Dominatnost oznaka u pojedinom kutu kvadrata ukazuje na prevladavajući tip kulture škole. S obzirom da kultura škole predstavlja prilično promjenjiv koncept koji ovisi o vrijednostima svojih pripadnika (nastavnici, učenici, roditelji, ostali zaposlenici), potrebno ju je kontinuirano istraživati i pritom svakako primjenjivati različite instrumente, od kojih će neki biti predstavljeni na Devetom susretu pedagoga Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(autor)