Pregled bibliografske jedinice broj: 510265
Medijska kultura i odgoj za medije u suvremenoj školi
Medijska kultura i odgoj za medije u suvremenoj školi // Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (ostalo, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 510265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska kultura i odgoj za medije u suvremenoj školi
(Media Culture and Media Education in Modern School)
Autori
Tolić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
medijska kultura; medijski odgoj; školski kurikulum; kulturne studije; komunikacija; komumikativni identitet
(media culture; media education; school curriculum; cultural studies; communication; communicative identity)
Sažetak
Kulturu danas više nije moguće zamisliti bez medija i/ili novog fenomena tzv. „cyber“ kulture. Članak tematizira pitanja u kakvoj su vezi različiti mediji, kao što su televizija, film i internet s različitim kulturama ; kako se mijenja svakodnevnica pod utjecajem različitih oblika sofisticiranih medijskih komunikacija, te kakvim kompetencijama moraju djeca i mladi, nastavnici, stručni suradnici i roditelji ovladati da bi se znali „nositi“ s novim izazovima u odgoju? U članku se iznosi novi aspekti u analizama relacija izmemđu medijske kulture i medijskog odgoja. Autorica analizama odnosa medijske kulture i medijskog odgoja objašnjava transformaciju homo communicans-a u homo sociusa. Medijska kultura se analizira u interakciji s razvojem medijske pedagogije. Autorica ukazuje na bitnost etimiološke analize Bourdieovog shvaćanja filozofije simboličkih formi, kulturnih studija, Frankfurtske škole i Luhmannovog poimanja teorije komunikacije za razvoj medijske kulture u „cyber society“. Polazi od pretpostavke da ju nužna njihova smislena veza za razvoj refleksivno-kritičkog stava naspram ubrzanog razvoja novih medija i za očuvanje kulture škole i identieta učenika. Na kraju članka autorica nudi konkretne praktične upute za razvoj medijske kulture i medijskog odgoja u školski kurikulum.
Izvorni jezik
Hrvatski