Pregled bibliografske jedinice broj: 51013
Izbori '97 na Hrvatskom radiju. Informiranje ili manipuliranje
Izbori '97 na Hrvatskom radiju. Informiranje ili manipuliranje // Izbori u medijima Hrvatska / Mirko Banjeglav (ur.).
Zagreb: Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava, 1999. str. 53-88
CROSBI ID: 51013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbori '97 na Hrvatskom radiju. Informiranje ili manipuliranje
(Elections '97 on Croatian radio. Information or manipulation)
Autori
Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Izbori u medijima Hrvatska
Urednik/ci
Mirko Banjeglav
Izdavač
Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
53-88
ISBN
953-96343-8-5
Ključne riječi
lokalni izbori, parlamentarni izbori, državni mediji, nezavisni mediji, Hrvatski radio, Radio 101, informativni program
(parliamentary elections, local elections, state media, independent media, The Croatian radio, The Radio 101, news programme)
Sažetak
Analizirano je predstavljanje predizborne kampanje za lokalne i predsjedničke izbore u 1997. godini u informativnim emisijama Prvog programa Hrvatskog radija u 15:00, 17:00 i 19:00 sati.
Analiza je pokazala da političke stranke i njihovi kandidati nisu imali jednak medijski tretman na Hrvatskom radiju ni za vrijeme lokalnih, a niti za vrijeme predsjedničkih izbora. U oba slučaja radio je najviše vremena dao prilozima u kojima se spominjala vladajuća stranka (Hrvatska demokratska zajednica - HDZ), odnosno njezini kandidati. Na lokalnim izborima prilozi vladajuće stranke su u analizirani emisijama dobili više vremena nego sve ostale stranke zajedno. Na predsjedničkim izborima HDZ-ov kandidat Franjo Tuđman je dobio deseterostruko više vremena od kandidata opozicijskih stranaka, Vlade Gotovca (Hrvatska socijalna liberalna stranka) i Zdravka Tomca (Socijaldemokratska partija).
Predstavljanje kampanje na Radiju 101 upućuje na to da su da bi razvoj komercijalnih ili nezavisnih mediji mogao pridonijeti smanjivanju razlika u medijskom tretmanu stranaka i profesionalnoj prezentaciji kampanje u medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01000104
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)