Pregled bibliografske jedinice broj: 510126
Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta
Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta // Magistra Iadertina, 5 (2010), 5; 143-158 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 510126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta
(Partnership Between Parents And Preschool Teachers - Factor for Developing Children's Social Competences)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tomas, Sanja
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 5
(2010), 5;
143-158
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dijete; komunikacija; odgojitelji; partnerstvo; roditelji; socijalna kompetencija
(child; communication; preschool teachers; partnership; parents; social competence)
Sažetak
Rano je djetinjstvo razdoblje za pomoć djetetu u postizanju socijalne kompetencije u interpersonalnim odnosima vrtićkog konteksta jer se temelji sposobnosi djelotvornog funkcioniranja u socijalnim kontekstima polažu upravo u prvih pet ili šest godina života. Suradničkim odnosima odgojitelji i roditelji mogu učinkovitije pomoći djetetu u stvaranju svakodnevnih situacija za uspostavljanje socijalnih odnosa i prevladavanju djetetovih problema u socijalizaciji. Polazi se od hipoteze da se u socijalnom kontekstu dječjeg vrtića može unaprijediti poticanje, ostvarivanje i razvijanje socijalnih kompetencija djeteta kao integrativnog dijela predškolskog kurikula. Stoga se ovaj rad usmjerio na istraživanje razumijevanja i stavova roditelja o socijalnoj kompetenciji, procjeni opetovanih ponašanja vlastite djece, te koji stručnjaci i na koje načine im mogu pomoći u prevladavanj problema u socijalizaciji njihove djece. Rezultati kvalitativne analize pokazuju postojanje suradnje s roditeljima, ali i mogućnost daljnjeg unapredivanja suradničkih odnosa kroz različite oblike, a moguće i kroz projekte i akcijska istraživanja. Roditelji, koji imaju veliku ulogu u razvijanju i jačanju socijalne kompetencije svoje djece, svojim su odgovorima pokazali važnost i razumijevanje socijalizacije, svjesnost i postojanje problema u socijaliziaciji, potrebu pomoći i podrške odgojitelja i stručnih suradnika u socijalizaciji njihova djeteta, kako bi pomogli djeci u jačanju i poticanju socijalne kompetencije. Stoga je potrebna otvorena i jasna komunikacija između roditelja i stručnog osoblja, partnerstvo s razumijevanjem, povjerenjem i prihvaćanjem kako bi roditelji znali da u svakom trenutku mogu zatražiti pomoć u slučaju pojave nekog problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts