Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 510002

Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja


Čižmešija, Aleksandra; Milin Šipuš, Željka
Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja // The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher) / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Element, 2011. str. 90 (359)-91 (360) (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 510002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja
(Spatial Reasoning of Students of Mathematics Education at the Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb – Mental Cutting Ability)

Autori
Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher) / Pavleković, Margita - Osijek : Element, 2011, 90 (359)-91 (360)

ISBN
978-953-197-578-0

Skup
The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.03.2011. - 19.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nacionalni okvirni kurikulum; matematička kompetencija; prostorno mišljenje; vizualizacija; mentalni presjeci; standardizirani test mentalnog presijecanja; studenti nastavničkih studija matematike
(National framework curriculum; mathematical competence; spatial reasoning; visualization; mental cut; standardized Mental Cutting Test; students of mathematics education programmes)

Sažetak
U srpnju 2010. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH donijelo je Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK), s matematičkim područjem kao jednim od osam odgojno-obrazovnih područja u svim odgojno-obrazovnim ciklusima i obaveznim za sve učenike. Osim svrhe i općih ciljeva učenja i poučavanja matematike, usklađenih s definicijom matematičke kompetencije iz Europskog referentnog okvira o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje , dokument navodi i očekivana učenička matematička postignuća na kraju svakog ciklusa. Organizirana su u dvije dimenzije – konceptualnu (matematički koncepti) i proceduralnu (matematički procesi). Budući da je geometrijsko, a napose prostorno mišljenje važna sastavnica matematičke kompetencije, u NOK-u je učeničkim postignućima vezanima uz koncepte Oblik i prostor i Mjerenje ponovo promišljen i reafirmiran njegov razvoj. Kvalitetna provedba ovog dijela matematičkog kurikuluma svakako podrazumijeva i visoku razinu prostornog mišljenja učitelja i nastavnika. Iz tog je razloga nužno ispitati i razinu prostornog zora studenata nastavničkih studija matematike. Istraživanje čije rezultate prikazujemo nastavak je našeg prethodnog istraživanja prostornog zora studenata nastavničkih smjerova matematike na PMF – Matematičkom odsjeku Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi razinu studentske sposobnosti vizualizacije prostornih odnosa, konkretno, presjeka prostornih oblika ravninom. Studente smo podvrgle standardiziranom testu mentalnog presijecanja (eng. Mental Cutting Test), a njihove smo rezultate analizirale i usporedile s rezultatima sličnih studentskih populacija iz susjednih država (Njemačka, Mađarska, Austrija). Uz to, na uzorku studenata prve godine nastavničkih studija matematike provele smo učeničku aktivnost prepoznavanja i matematičkog opisivanja oblika koje ulivena voda tvori sa stranama posude oblika kvadra pri rotaciji posude oko najkraćeg brida njene osnovke. U priopćenju prikazujemo rezultate navedenog testiranja standardiziranim testom te opisujemo cilj i tijek navedene učeničke aktivnosti, kao i kvalitativnu analizu rezultata njenog provođenja.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Matematika



POVEZANOST RADA


Projekti:
016-0372785-0892 - Diferencijalna geometrija prostora s degeneriranim i indefinitnim metrikama (Divjak, Blaženka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Čižmešija, Aleksandra; Milin Šipuš, Željka
Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja // The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher) / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Element, 2011. str. 90 (359)-91 (360) (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Čižmešija, A. & Milin Šipuš, Ž. (2011) Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja. U: Pavleković, M. (ur.)The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher).
@article{article, author = {\v{C}i\v{z}me\v{s}ija, Aleksandra and Milin \v{S}ipu\v{s}, \v{Z}eljka}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {90 (359)-91 (360)}, keywords = {Nacionalni okvirni kurikulum, matemati\v{c}ka kompetencija, prostorno mi\v{s}ljenje, vizualizacija, mentalni presjeci, standardizirani test mentalnog presijecanja, studenti nastavni\v{c}kih studija matematike}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Prostorno mi\v{s}ljenje studenata nastavni\v{c}kih studija matematike na Matemati\v{c}kom odsjeku Prirodoslovno-matemati\v{c}kog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja}, keyword = {Nacionalni okvirni kurikulum, matemati\v{c}ka kompetencija, prostorno mi\v{s}ljenje, vizualizacija, mentalni presjeci, standardizirani test mentalnog presijecanja, studenti nastavni\v{c}kih studija matematike}, publisher = {Element}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}i\v{z}me\v{s}ija, Aleksandra and Milin \v{S}ipu\v{s}, \v{Z}eljka}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {90 (359)-91 (360)}, keywords = {National framework curriculum, mathematical competence, spatial reasoning, visualization, mental cut, standardized Mental Cutting Test, students of mathematics education programmes}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Spatial Reasoning of Students of Mathematics Education at the Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb – Mental Cutting Ability}, keyword = {National framework curriculum, mathematical competence, spatial reasoning, visualization, mental cut, standardized Mental Cutting Test, students of mathematics education programmes}, publisher = {Element}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font