Pregled bibliografske jedinice broj: 510001
Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu
Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (2011), 26. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 510001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu
(Preschool psychologist in estimating psychophysical maturity for school)
Autori
Sindik, Joško ; Benaković Ranogajec, Ksenija
Izvornik
Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 7
(2011), 26;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
djeca; komisija; predškolski; pripremljenost; psiholozi; škola
(children; committee; preschool; readiness; psychologists; school)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko bitnu ulogu psiholozi (poglavito predškolski) imaju u procjeni pripremljenosti djeteta za polazak u osnovnu školu. Odnosno, nastojali smo utvrditi neke karakteristike rada predškolskih psihologa pri procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu. Na temelju rezultata, utvrdili smo da procjenu zrelosti za školu svih školskih obveznika provodi 50% predškolskih psihologa, dok 47% njih vrši procjenu samo za djecu s posebnim potrebama. Predškolski psiholozi najčešće koriste testove pripremljenosti za školu: Ravennove progresivne matrice u boji (CPM), Bender-Gestalt test (LB-R) te Goodenough test crteža ljudske figure (GE). Stručna mišljenja za svu djecu piše 17 % psihologa, a 80 % psihologa piše mišljenja samo za pojedinu djecu. Čak 80% psihologa daje stručno mišljenje o djeci njihovim roditeljima, 53% domu zdravlja, 40% osnovnim školama. Pri davanju stručnog mišljenja o psihofizičkoj zrelosti djeteta za školu psiholog najčešće surađuje sa odgajateljima, a zatim roditeljima. U samo 32% komisija za procjenu sposobnosti djeteta za polazak u školu sudjeluje psiholog (2% vrtićkih psihologa, 27% školskih i 2% iz doma zdravlja). Čak 68% komisija djeluje bez psihologa. Predškolski psiholozi prosječno procjenjuju da 6% djece godišnje nije psihofizički zrelo za upis u školu, dok komisije za procjenu pripremljenosti djeteta za školu daju odgodu upisa za nešto manji broj (5%) djece, iz čega se može «iščitati» blaga tendencija upisa djece koja možda nisu još psihofizički zrela. Dane su smjernice za poboljšanje postojećeg stanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju
Profili:
Joško Sindik
(autor)