Pregled bibliografske jedinice broj: 50987
Predsjednički izbori '97. na Hrvatskom radiju
Predsjednički izbori '97. na Hrvatskom radiju // Medijska istraživanja, 5 (1999), 1; 19-45 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 50987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predsjednički izbori '97. na Hrvatskom radiju
(Presidential Elections 97 on The Croatian Radio)
Autori
Baranović, Branislava
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 5
(1999), 1;
19-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predsjednički izbori; mediji; hrvatski radio; medijsko praćenje izbora; program vijesti
(presidential elections; media legislation; Croatian radio; media covering of elections; news programme)
Sažetak
U članku su prezentirani rezultati empirijskog istrazivanja predsjedničkih izbora u 1997. god. u Hrvatskoj. Osim rezultata istrazivanja prikazan je i normativno-programski okvir medijskog praćenja kampanje.
Istrazivanje je provedeno na uzorku informativnih emisija Prvog programa Hrvatskog radija (Vijesti u 15:00, Dnevne novosti u 17:00 i Dnevnik u 19:00) i obuhvatilo je cjelokupan period predizborne kampanje, tj. od 28. svibnja do 13. lipnja 1997. god.
Podaci su očito pokazali da je predsjednički kandidat vladajuće stranke Franjo Tuđman bio favoriziran i imao jasno izrazenu prednost nad drugom dvojicom kandidata Vladom Gotovcem i Zdravkom Tomcem. Na primjer, u ukupnom analiziranom vremenu sudjelovao je s 74 posto , dok su druga dvojica kandidata dobila deset puta manji postotak vremena V. Gotovac 7 posto , a Z. Tomac 6 posto . Osim kroz dominanaciju u vremenskoj zastupljenosti F. Tuđman je medijsku prednost ostvarivao i kroz izrazito češće pozitivno označavanje u prilozima. U ukupnom broju pozitivnih referenci F. Tuđman je sudjelovao s 92 posto , V. Gotovac s 2 posto , a Z. Tomac s 5 posto , itd. Struktura priloga, pokazuje da je F. Tuđman bio favoriziran primarno kroz priloge o državničkim funkcijama (obiljezavanje obljetnica i državnih praznika, otkrivanje spomenika, itd), a ne kroz priloge o njegovoj predizbornoj kampanji. Kako je riječ o uredničkom vremenu (ovisi isključivo o odluci urednika i novinara), moze se reći da je ovakav oblik izborne promocije istovremeno rezultat izborne politike samog Hrvatskog radija tokom kampanje.
Ovakva struktura medijskog predstavljanja predsjedničkih kandidata ukazala je na potrebu preciznijeg reguliranja uredničkog i slobodnog vremena kao načina zaštite opozicijskih stranaka od medijske dominacije vladajuće stranke tokom izbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01000104
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Sociological Abstracts
- Linguistcs and Language Behavior Abstracts
- Social Planing/Policy &
- Development ABSTRACTS