Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 509858

Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike


Burić, Irena; Sorić, Izabela
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 200-200 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 509858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike
(Mediation role of emotions in relation between cognitive appraisal and volitional control strategy during learning of mathematics)

Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2011, 200-200

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
emocije; kognitivne procjene; strategije voljne kontrole; učenje
(emotions; cognitive appraisals; volitional control strategy; learning)

Sažetak
Istraživanja pokazuju da učenici i studenti doživljavaju brojna emocionalna iskustva u obrazovnom okruženju, koja usmjeravaju njihove interakcije, utječu na učenje, poučavanje i postignuće te oblikuju njihov osobni rast i razvoj. Prema Pekrunovoj teoriji kontrole i vrijednosti, veći stupanj percipirane kontrole nad učenjem i izvedbom u nekom predmetu, te pozitivno vrednovanje učenja i znanja, doprinosi pojavi pozitivnih učeničkih emocija. S druge strane, niska kontrola i negativno vrednovanje učenja i znanja, prediktivno je za pojavu negativnih emocija. Doživljene emocije ostvaruju različite efekte na učenikove kognitivne resurse, interese, motivaciju i različite aspekte samoregulacije učenja. Pri tome, pozitivne emocije uglavnom povoljno djeluju na ove varijable, dok su učinci negativnih emocija, najčešće nepovoljni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu ispitnih emocija anksioznosti i radosti u povezanosti učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika samoregulacije motivacije i afekta (voljnih strategija) tijekom učenja matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijalaca za vrijeme redovne nastave. Provedbom linearnog strukturalnog modeliranja potvrđene su opisane teorijske postavke. Ispitne emocije imale su medijacijsku ulogu u povezanosti kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika voljnih strategija prilikom učenja matematike. Učenici koji kontroliraju svoje učenje i izvedbu u matematici te koji pozitivno vrednuju njeno učenje, više doživljavaju radost. Oni s niskom razinom kontrole, uz pozitivno vrednovanje učenja, skloniji su doživljavanju ispitne anksioznosti. Negativno utemeljene poticaje tijekom učenja matematike više koriste učenici s većim razinama anksioznosti i nižim razinama radosti, dok strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, više koriste učenici s većim razinama percipirane kontrole i ispitne radosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Sorić, Izabela
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 200-200 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Burić, I. & Sorić, I. (2011) Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike. U: Čorkalo Biruški, D. & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {200-200}, keywords = {emocije, kognitivne procjene, strategije voljne kontrole, u\v{c}enje}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom u\v{c}enja matematike}, keyword = {emocije, kognitivne procjene, strategije voljne kontrole, u\v{c}enje}, publisher = {Grafi\v{c}ki zavod Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {200-200}, keywords = {emotions, cognitive appraisals, volitional control strategy, learning}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Mediation role of emotions in relation between cognitive appraisal and volitional control strategy during learning of mathematics}, keyword = {emotions, cognitive appraisals, volitional control strategy, learning}, publisher = {Grafi\v{c}ki zavod Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font