Pregled bibliografske jedinice broj: 509858
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 200-200 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 509858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike
(Mediation role of emotions in relation between cognitive appraisal and volitional control strategy during learning of mathematics)
Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2011, 200-200
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocije; kognitivne procjene; strategije voljne kontrole; učenje
(emotions; cognitive appraisals; volitional control strategy; learning)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da učenici i studenti doživljavaju brojna emocionalna iskustva u obrazovnom okruženju, koja usmjeravaju njihove interakcije, utječu na učenje, poučavanje i postignuće te oblikuju njihov osobni rast i razvoj. Prema Pekrunovoj teoriji kontrole i vrijednosti, veći stupanj percipirane kontrole nad učenjem i izvedbom u nekom predmetu, te pozitivno vrednovanje učenja i znanja, doprinosi pojavi pozitivnih učeničkih emocija. S druge strane, niska kontrola i negativno vrednovanje učenja i znanja, prediktivno je za pojavu negativnih emocija. Doživljene emocije ostvaruju različite efekte na učenikove kognitivne resurse, interese, motivaciju i različite aspekte samoregulacije učenja. Pri tome, pozitivne emocije uglavnom povoljno djeluju na ove varijable, dok su učinci negativnih emocija, najčešće nepovoljni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu ispitnih emocija anksioznosti i radosti u povezanosti učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika samoregulacije motivacije i afekta (voljnih strategija) tijekom učenja matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijalaca za vrijeme redovne nastave. Provedbom linearnog strukturalnog modeliranja potvrđene su opisane teorijske postavke. Ispitne emocije imale su medijacijsku ulogu u povezanosti kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika voljnih strategija prilikom učenja matematike. Učenici koji kontroliraju svoje učenje i izvedbu u matematici te koji pozitivno vrednuju njeno učenje, više doživljavaju radost. Oni s niskom razinom kontrole, uz pozitivno vrednovanje učenja, skloniji su doživljavanju ispitne anksioznosti. Negativno utemeljene poticaje tijekom učenja matematike više koriste učenici s većim razinama anksioznosti i nižim razinama radosti, dok strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, više koriste učenici s većim razinama percipirane kontrole i ispitne radosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru