Pregled bibliografske jedinice broj: 509837
Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost: usporedba dvaju konstrukata
Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost: usporedba dvaju konstrukata // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 102-102 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 509837 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost: usporedba dvaju konstrukata
(Emotional intelligence and emotional creativity: comparison of two constructs)
Autori
Gršković, Vanja ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2011, 102-102
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; emocionalna kreativnost; kreativni interesi; aleksitimia
(emotional intelligence; emotional creativity; creativity interests; aleksithymia)
Sažetak
Dugo se smatralo da su emocije i kognicije međusobno isključivi procesi. Danas je uvriježeno mišljenje da se pojedinci razlikuju u vještinama kao što su identifikacija, ekspresija, upotreba i regulacija emocija, a shodno tome i u kreativnom korištenju emocija. Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost obje su definirane emocionalnim i kognitivnim procesima, međutim emocionalna inteligencija uključuje analitičko i konvergentno mišljenje, dok se emocionalna kreativnost odnosi na sposobnost divergiranja od uobičajenog i generiranje novih emocionalnih reakcija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi prirodu odnosa emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti međusobno, kao i s kreativnim interesima i aleksitimijom, te eventualne razlike u mjerenim varijablama s obzirom na neke demografske varijable. Na uzorku od 254 srednjoškolca (prosječne dobi 16, 5 godina), primijenjeni su sljedeći upitnici i skale: Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002), Inventar emocionalne kreativnosti (Averill, 1999), Checklista kreativnih interesa (Griffin i McDermott, 1998) i Torontska skala aleksitimije (Bagby, Parker i Taylor, 1994). Rezultati su pokazali da su emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost međusobno djelomično povezani konstrukti, kako na razini subskala, tako i na ukupnom rezultatu (0, 19-0, 47). U prilog ovim rezultatima ide i faktorska analiza drugog reda kojom se potvrdilo da emocionalnu inteligenciju i emocionalnu kreativnost objašnjava jedan nadređeni faktor u osnovi oba konstrukta, a koji objašnjava 34, 48% zajedničke varijance. Regresijskom analizom nađeno je da su prediktori dimenzija emocionalne kreativnosti (Preparacija, Novost i Prikladnost/autentičnost) subskale emocionalne inteligencije (Uočavanje i razumijevanje emocija, Izražavanje i imenovanje emocija), te interes za vizualne i izvedbene kreativne aktivnosti. Ovi prediktori zajedno su objašnjavali 13-35% varijance dimenzija emocionalne kreativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(autor)