Pregled bibliografske jedinice broj: 509823
Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja
Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja // 20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo, 2011. str. 50-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 509823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja
(New tests of linguistic competence and general education)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Ljubotina, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo, 2011, 50-50
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
testovi; jezične kompetencije; opće obrazovanje
(tests; linguistic competence; general education)
Sažetak
Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, što uključuje razumijevanje i pravilnu upotrebu frazema, gotovih izraza i pojedinačnih riječi, kao i poznavanje pravopisa i gramatike. Te jezične kompetencije odnose se na osposobljenost za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. U okviru projekta razvijeno je nekoliko novih testova jezičnih kompetencija u širem smislu. Razvijeni su Test poznavanja pravopisa i gramatike hrvatskoga standardnog jezika (tri oblika testa), Test antonima i sinonima namijenjen poznavanju rječnika hrvatskoga jezika, Test frazema kojim se ispituje poznavanje i razumijevanje frazema i gotovih izraza u hrvatskome jeziku, Test razumijevanja teksta kojim se isituje sposobnost ispitanika da razumije značenje zadanih poslovica odnosno tvrdnji, te odabere jednu od ponuđenih poslovica ili tvrdnji koje bi mogle zamijeniti zadanu. Uz to su razvijeni Test rječnika stranih riječi koje se koriste u hrvatskome govornom jeziku (dva oblika testa), kao i Test poznavanja stranih izraza i frazema koji uključuje jezične kompetencije, ali i opće obrazovanje. U sklopu mjerenja općeg obrazovanja razvijen je Test općeg obrazovanja, kao i Test aktualne informiranosti namijenjen mjerenju poznavanja relevantnih recentnih domaćih i međunarodnih događaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb