Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 509782

4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija


Pavlin-Bernardić, Nina
4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 146-146 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 509782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija
(4 x 8 = 36? Children's errors in solving multiplication problems and their computer simulation)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011, 146-146

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
množenje; pogreške; računalna simulacija
(multiplication; errors; computer simulation)

Sažetak
Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) objašnjava na koji način djeca odabiru između različitih strategija rješavanja aritmetičkih zadataka i kako otkrivaju nove strategije. Model je postavljen u području zbrajanja, no provjeren je i u području množenja, te je na temelju njega razvijena računalna simulacija množenja SCADS-M (Pavlin-Bernardić, 2010) koja je koristila iste strategije rješavanja zadataka kao i djeca te pokazala sličan obrazac točnosti i vremena latencije odgovora. Osim samog načina rješavanja, bitno je ispitati i koje pogreške djeca čine prilikom rješavanja zadataka množenja. Ovim istraživanjem stoga smo željeli ispitati kako se kod učenika tijekom početnog učenja množenja mijenja čestina javljanja različitih pogrešaka. Također, željeli smo provjeriti odgovaraju li promjene u čestini javljanja različitih pogrešaka kod računalne simulacije SCADS-M podacima dobivenim ispitivanjem učenika. Sudionici su bili 82 učenika 2. razreda osnovne škole, koji su individualno ispitani jednostavnim zadacima množenja tri puta tijekom polugodišta. Prvo ispitivanje provedeno je tri tjedna nakon početka učenja množenja, a druga dva ispitivanja provedena su u razmacima od po šest tjedana. Računalna simulacija SCADS-M je također prolazila kroz tri faze učenja i tri faze ispitivanja, u kojima je rješavala iste zadatke kao i djeca. Dječje pogreške svrstane su u četiri kategorije: pogreške operanda, pogreške s malim odstupanjem od točnih rezultata, tablične pogreške i netablične pogreške. Pogreške operanda pojavljivale su se najčešće od ostalih i njihova je čestina rasla u uzastopnim ispitivanjima, što pokazuje da se poboljšanje u vještini množenja ne ogleda samo u sve bržoj i točnijoj izvedbi, već i u sve smislenijim pogreškama. Rezultati računalne simulacije odgovarali su rezultatima djece prema vrstama pogrešaka i njihovoj čestini u tri točke ispitivanja, što govori u prilog Modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina
4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 146-146 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N. (2011) 4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija. U: Čorkalo Biruški, D. & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2011}, pages = {146-146}, keywords = {mno\v{z}enje, pogre\v{s}ke, ra\v{c}unalna simulacija}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {4 • 8 = 36? Dje\v{c}je pogre\v{s}ke prilikom rje\v{s}avanja zadataka mno\v{z}enja i njihova ra\v{c}unalna simulacija}, keyword = {mno\v{z}enje, pogre\v{s}ke, ra\v{c}unalna simulacija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2011}, pages = {146-146}, keywords = {multiplication, errors, computer simulation}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {4 x 8 = 36? Children's errors in solving multiplication problems and their computer simulation}, keyword = {multiplication, errors, computer simulation}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font