Pregled bibliografske jedinice broj: 509572
Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation
Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation // Promet - Traffic & transportation, 18 (2006), 4; 285-291 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 509572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation
Autori
Glad, Matija ; Lanović, Zdenko ; Pašagić, Jasmina
Izvornik
Promet - Traffic & transportation (0353-5320) 18
(2006), 4;
285-291
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
winter service ; dynamic model ; game theory ; fixed cost
Sažetak
Od sezone 2005/06. primijenit će se novi dinamički model rada zimske službe u Republici Hrvatskoj. Stari model zasnovan je na tri razine prednosti, a ceste su uvrštene u pojedini razred primarno temeljem njihove administrativne podjele. Postojeće norme su zasnovane na prosječnim klimatskim uvjetima i nisu prilagođene dinamičnim prometnim zahtjevima i organizacijskim promjenama u upravljanju cestama. Novi dinamički model ima tri razine prednosti, a prva razina prednosti dva razreda služnosti. Cesta se svrstava u pojedinu razinu prednosti i razred služnosti prema: prometnim, klimatskim i gospodarskim uvjetima. Moguće je prognoziranje budućih perioda kada se temeljem simuliranja promjena uvjeta mogu očekivati promjene razina prednosti i razreda služnosti na pojedinim cestama. Novi model dijeli strukturu troškova na fiksne i varijabilne. Fiksni troškovi bi trebali osigurati uspostavu i održavanje spremnosti za zimsku službu (tehnička priprema i održavanje ispravnosti, amortizacija, osiguranje) te izbjeći komplicirane obračune pasivnih i aktivnih dežurstava radnika i mehanizacije. Varijabilni troškovi predstavljaju efektivni rad jedinica zimske službe na uklanjanju snijega i održavanju prohodnosti cesta. Investitor želi fiksne troškove svesti do razine koji jamče kvalitetnu pripremu i spremnost za brzu intervenciju ; želi osigurati stvaranje tehnološke strukture za adekvatno čišćenje cesta. Društva kapitala kroz veće fiksne troškove žele ostvariti sigurnost određenog profita ; definirani fiksni troškovi omogućuju im procjenu profitabilnosti u radu zimske službe. Ovakva struktura stvara sljedeći odnos: u slabijim zimama društva kapitala „profitiraju“ i investitor „gubi“, a obrnuto je za jakih zima. Matematički se ovakav odnos promatra kao konačna strateška igra dva igrača. U radu će se prikazati model procjene fiksnih troškova u novom dinamičkom modelu rada zimske službe kroz razmatranje sveze između linearnog programiranja i teorije matričnih igara te proučiti problematika paralelno s gledišta oba igrača. Razmotrit će se oba gledišta: prevođenje problema strateške matrične igre u problem linearnog programiranja i prevođenje problema linearnog programiranja na problem strateške matrične igre.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Transportation Research Information Services - TRIS