Pregled bibliografske jedinice broj: 508446
Različito u istom: Ljubo Babić i Kosta Strajnić kao propagatori "našeg izraza" u umjetnosti
Različito u istom: Ljubo Babić i Kosta Strajnić kao propagatori "našeg izraza" u umjetnosti // Doprinos Ljube Babića hrvatskoj umjetnosti i kulturi : zbornik radova znanstvenog simpozija / Jirsak, Libuše ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Nacionalni muzej moderne umjetnosti, 2013. str. 24-28 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 508446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različito u istom: Ljubo Babić i Kosta Strajnić kao propagatori "našeg izraza" u umjetnosti
(Differently in the same: Ljubo Babic and Kosta Strajnić as proponents of "our expression" in art)
Autori
Srhoj, Vinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Doprinos Ljube Babića hrvatskoj umjetnosti i kulturi : zbornik radova znanstvenog simpozija
/ Jirsak, Libuše ; Prelog, Petar - Zagreb : Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Nacionalni muzej moderne umjetnosti, 2013, 24-28
ISBN
978-953-6089-25-3
Skup
Znanstveni simpozij Doprinos Ljube Babića hrvatskoj umjetnosti i kulturi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2011. - 22.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ljubo Babić ; Kosta Strajnić ; nacionalni izraz u umjetnosti
(Ljubo Babić ; Kosta Strajnić ; National expression in Art)
Sažetak
I Ljubo Babić i Kosta Strajnić kroz likovno djelo i publicistiku približavaju se ali i udaljavaju na crti zagovaranja ideje o «našem izrazu» i nacionalnom stilu. Koncepcijske razlike u poimanju toga što je to naš nacionalni izraz i gdje ga treba prepoznavati i poticati, u početku bavljenja idejom, gotovo su zanemarive. I Babić i Strajnić pretrpili su utjecaj političkog trenutka koji je ostvarenje ideje o našem izrazu vidio u okvirima jugoslavenske kulture i političkog zbližavanja na južnoslavenskom prostoru. No dok je Strajnić ostao trajnim privrženikom nacionalnog stila jugoslavenskih obilježja, Babić je sve više postajao «obraćenikom» na hrvatski nacionalizam, tražeći kroz «slikarstvo u regiji» posebne umjetničke crte hrvatskog nacionalnog stila. Kod Babića je napuštanje ideje jugoslavenskog nacionalnog stila usko vezano s razočarenjem u politiku na koju se je naslanjala, što zorno pokazuje da je riječ o kulturnom programu u najtješnjoj vezi s političkom koncepcijom. Strajnićevo razočarenje političkim prilikama u jugoslavenskoj državi nije, međutim, posljedovalo udaljavanjem od «jugoslavenske podloge». Za razliku od Babića on nije ideju jugoslavenske kulturne sinteze zamijenio njezinom hrvatskom analogijom, ostajući kao romantični idealist vjeran prijeratnim idealima i onda kad su ih svi drugi napustili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3374 - Likovna umjetnost i likovna kultura 19., 20. i 21. stoljeća u Dalmaciji (Srhoj, Vinko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Vinko Srhoj
(autor)