Pregled bibliografske jedinice broj: 508430
Informacijska pismenost i uloga dječjih knjižničara
Informacijska pismenost i uloga dječjih knjižničara // Stručni skup „Djeca na internetu u knjižnici“
Zagreb, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 508430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost i uloga dječjih knjižničara
(Information literacy and the role of children's librarians)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Stručni skup „Djeca na internetu u knjižnici“
/ - , 2011
Skup
Stručni skup „Djeca na internetu u knjižnici“, Zagreb, 18. ožujka 2011.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
informacijska pismenost; dječja knjižnica; dječji knjižničar; djeca i internet
(information literacy; children's library; children's librarian; children and internet)
Sažetak
Informacijsko ponašanje djece predmet je istraživanja brojnih znanstvenika koji se bave područjem ponašanja korisnika pri traženju informacija. Usmjerenost na djecu rezultat je činjenice da današnja djeca odrastaju u vrijeme rastućeg razvoja i primjene novih tehnologija u spremanju i posredovanju informacija i u komunikaciji, te činjenice da djeca traže i procesuiraju informacije drukčije od odraslih. Pripadnici su tzv. Google generacije, digitalni domoroci kako ih nazivaju brojni autori. Njihova spretnost rukovanja elektroničkim izvorima informacija govori o zavidnim računalnim vještinama, no istraživanja pokazuju da je informacijska pismenost pritom na niskoj razini. Naime, suština je informacijske pismenosti u učinkovitom traženju informacija, njihovom vrednovanju i procesuiranju s ciljem stvaranja novog znanja na temelju prikupljenih informacija. To otvara pitanje ne samo strategija pretraživanja nego i razvoja viših oblika mišljenja što uključuje i kritičko mišljenje, danas nazvano kritičkom pismenosšću. Informacijska pismenost u današnjem globalnom informacijskom društvu postaje osnovnim standardom pismenosti pojedinca. Razvoj informacijske pismenosti djece posao je svih odraslih koji se djecom bave, koji ih odgajaju i obrazuju. U tom smislu sagledava se i odgovornost dječjih knjižničara za razvoj informacijski pismenih građana, jer osnovni je alat knjižničara informacija a posao da one budu dostupne i da oni koji ih trebaju znaju kako će doći do relevantnih i korisnih informacija i kako će ih razlikovati po njihovoj kvaliteti i vrijednosti. U predstavljanju ove teme dat će se osvrt na neke standarde informacijske pismenosti koji daju jasne naznake o ulozi knjižničara i odgovaraju na pitanja što bi i kako knjižničari trebali poučiti djecu da bi ona znala pronaći, vrednovati i upotrijebiti za njih zanimljive, korisne i relevatne informacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)