Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 508237

Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata


Macuka, Ivana; Burić, Irena
Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata // XVII. dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 143-143 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 508237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata
(The role of family and adjustment in explaining adolescents' school success)

Autori
Macuka, Ivana ; Burić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
XVII. dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 143-143

ISBN
978-953-7237-65-3

Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
obitelj; prilagodba; školski uspjeh
(family; adjustment; school success)

Sažetak
Obiteljsko okruženje je u mnogim istraživanjima prepoznato kao značajan čimbenik školskog postignuća djeteta (Selden, 1990 ; Caldas, 1993 ; Rumberger, 1995 ; Jacobs i Harvey, 2005). Varijable poput obiteljske strukture, obrazovanja roditelja, količine i kvalitete roditeljske uključenosti često su (ne)posredno povezane sa školskim uspjehom djeteta i njegovim obrazovnim dostignućima. Istraživanja pokazuju da su djeca obrazovanijih roditelja uspješnija u školi (Smith i Dixon, 1995 ; Luster i McAdoo, 1996), te da su podržavajući, prihvaćajući i emocionalno topli roditeljski postupci povezani s većim razinama učeničke motivacije, školskog postignuća i socijalne kompetencije djeteta (Sternberg, 2001). Nadalje, dječje socioemocionalne poteškoće povezane su s brojnim negativnim razvojim ishodima, između ostaloga, i sa slabijim školskim postignućem (Rubin i sur., 1998 ; Jimerson i sur., 2000). Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi relativan doprinos obrazovanja roditelja, dječje percepcije roditeljskog ponašanja majke i oca (emocionalnost, prihvaćanje i odbacivanje) i problema prilagodbe (internaliziranih i eksternaliziranih problema) u objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Istraživanjem je obuhvaćeno 562 djece (49% djevojčica) prosječne dobi 13 godina. Prikupljeni su podaci o stupnju obrazovanja roditelja i školskom uspjehu djece. Za procjenu dječjih internaliziranih i eksternaliziranih problema primijenjena je Skala samoprocjene ponašanja mladih (YSR - Youth Self- Report ; Achenbach i Rescorla, 2001), dok su dimenzije roditeljskog ponašanja procijenjene Skalom percepcije roditeljskog ponašanja (SPRP, Macuka, 2007). S obzirom da su utvrđene spolne razlike u školskom uspjehu i ostalim ispitivanim varijablama, rezultati su analizirani zasebno za dječake i djevojčice. Provedena hijerarhijska regresijska analiza na uzorku dječaka pokazuje da su veći stupanj obrazovanja majke te više emocionalne topline i prihvaćanja od strane majke pozitivni prediktori školskog uspjeha dječaka. Na uzorku djevojčica, veće obrazovanje oca i majke bili su pozitivni, a internalizirani problemi negativan prediktor školskog uspjeha djevojčica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Irena Burić (autor)

Avatar Url Ivana Macuka (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Macuka, Ivana; Burić, Irena
Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata // XVII. dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 143-143 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Macuka, I. & Burić, I. (2010) Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata. U: Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, L. & Penezić, Z. (ur.)XVII. dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Macuka, Ivana and Buri\'{c}, Irena}, year = {2010}, pages = {143-143}, keywords = {obitelj, prilagodba, \v{s}kolski uspjeh}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {Uloga obitelji i problema prilagodbe u \v{s}kolskom uspjehu adolescenata}, keyword = {obitelj, prilagodba, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Macuka, Ivana and Buri\'{c}, Irena}, year = {2010}, pages = {143-143}, keywords = {family, adjustment, school success}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {The role of family and adjustment in explaining adolescents' school success}, keyword = {family, adjustment, school success}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font