Pregled bibliografske jedinice broj: 507954
O primjeni razlikovne gramatike u nastavi hrvatskog jezika
O primjeni razlikovne gramatike u nastavi hrvatskog jezika // Zbornik drugog međunarodnog specijaliziranog znanstvenog skupa "Rano učenje hrvatskog jezika" 2 / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu i Europski centar za napredna i sustavna istraživanja, 2008. str. 35.-46. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 507954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O primjeni razlikovne gramatike u nastavi hrvatskog jezika
(Application of distinctive grammar in the teaching of Croatian language)
Autori
Blažeka, Đuro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik drugog međunarodnog specijaliziranog znanstvenog skupa "Rano učenje hrvatskog jezika" 2
/ Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu i Europski centar za napredna i sustavna istraživanja, 2008, 35.-46.
ISBN
978-953-72100-15-1
Skup
II. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – The 2nd international conference on advances and system research (€CNSI-2008) ; Drugi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razlikovna gramatika; kajkavski dijalekt; hrvatski standardni jezik; fakultativnost realizacija; interdijalekt
(distinctive grammar; Kajkavian dialect; Standard Croatian; optional word form; interdialect)
Sažetak
Autor govori o načinu obrade nekih jezičnih osobina pogodnih za nastavu hrvatskog jezika koja se temelji na načelima razlikovnosti između standardnog jezika i mjesnog govora / interdijalekta. Osim za nastavu hrvatskog jezika autor daje i po jedan primjer usporedbe između mjesnog govora / interdijalekta te engleskog i njemačkog jezika koji mogu pomoći u nastavi tih stranih jezika. Svrha je takve nastave da učenici osvijeste činjenicu da je i njihov mjesni govor / interdijalekt uređeni sustav (a ne neka devijacija spram standardnog jezika). Posebnu pažnju treba obratiti na različite fakultativnosti u mjesnom govoru / interdijalektu koje su također dio sustava a ne njegova anomalija. Nakon takve nastave učenici bi znali najvažnije osobine po kojima se njihov mjesni govor / interdijalekt razlikuje od standardnog jezika i manje bi griješili u uporabi standardnog jezika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija