Pregled bibliografske jedinice broj: 507817
Potrebe za učenjem engleskog jezika u kontekstu globalizacije
Potrebe za učenjem engleskog jezika u kontekstu globalizacije // Školski vjesnik, 60 (2011), 1; 106-119 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 507817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebe za učenjem engleskog jezika u kontekstu globalizacije
(Needs for english learning in the context of globalization)
Autori
Balenović, Katica ; Grahovac-Pražić, Vesna
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 60
(2011), 1;
106-119
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
globalizacija; engleski; hrvatski; jezik; potrebe
(globalisation; English; Croatian; needs)
Sažetak
U vremenu sveopće globalizacije ni jezici nisu izvan tog procesa. Engleski jezik zbog prisutnosti u svim aspektima svakodnevnice u svijetu postaje jezik globalne komunikacije. Ulaskom u novi milenij potreba komunikacije potaknula je čovjeka da ovlada osnovnim znanjima i vještinama potrebnim za uključivanjem u svjetske procese, gdje je poznavanje engleskog jezika od velike važnosti. Učenje engleskog jezika nije određeno samo školom već su potrebe učenja višestruke i različite. U radu se promatra sadašnjost i budućnost engleskoga jezika kao globalnoga te odnos prema tzv. malim jezicima u multijezičnoj Europi na primjeru hrvatskog jezika. Nacionalni jezici gube dio prostora, a jezici s velikim brojem govornika postat će manjinski u odnosu na globalizacijski engleski jezik. Analiza potreba za učenje stranog jezika uvedena je u poučavanje 60-ih godina prošlog stoljeća kroz potrebu za specijalizirane jezične programe ( eng. LSP- language for special purposes). U radu se analiziraju potrebe za učenjem engleskog jezika na odabranom uzorku odrasle populacije, polaznika tečaja engleskog jezika. Analiza je provedena na temelju odgovora polaznika tečaja engleskog jezika u anketnom listu. Polazna hipoteza je da se engleski jezik uči iz praktičnih razloga, upotrebe u gotovo svim sferama društva. Kako bismo analizirali potrebe polaznika tečaja proveli smo hijerarhijsku klaster analizu. Time smo pokušali formirati relativno homogene skupine ispitanika čiji su odgovori potvrdili polaznu hipotezu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 93 odraslih učenika u dvije različite sredine (Gospić, Rijeka), velika i mala urbana sredina. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem statistički su obrađeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2263053-0916 - Povijest hrvatske sintakse (Stolac, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts