Pregled bibliografske jedinice broj: 507796
Zavičajna čitanka
Zavičajna čitanka // Međunarodni znanstveni skup Peti hrvatski slavistički kongres : knjiga sažetaka / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka, 2012. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 507796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajna čitanka
(Domiciliation in Croatian language teaching)
Autori
Grahovac-Pražić, Vesna ; Vrcić-Mataija, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Peti hrvatski slavistički kongres : knjiga sažetaka
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka, 2012
Skup
Hrvatski slavistički kongres (5 ; 2010)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Lika; osnovna škola; zavičajna čitanka; zavičajnost
(domiciliation; identity; literature; teaching; Lika)
Sažetak
Uloga zavičaja kao jedne od temeljnih ljudskih vrijednosti postaje presudna u očuvanju osobnog i nacionalnog identiteta zbog čega je poželjno spoznavanje i očuvanje zavičajnog identiteta kroz nastavu. Globalizacijski procesi ne znače nužno gubljenje zavičajnog identiteta, već bi trebali poticati očuvanje zavičajnosti i kulturološke raznolikosti. Kako udžbenici po svojoj namjeni ne mogu udovoljiti potrebi nastave zavičajnosti, pokazuje se potreba stvaranja zavičajnoga udžbenika koji bi kod učenika nižih razreda osnovne škole poticao i razvijao osjećaj njegovanja i očuvanja zavičajne baštine. Polazeći od teorijskog ishodišta o oblikovanju zavičajne čitanke, u radu se donose koncepcijska rješenja u konkretnom oblikovanju ličke zavičajne čitanke. Zavičajnost se pri tome promatra u značenju koje ima u svakodnevnom životu pri čemu se zavičajem naziva mjesto rođenja i odrastanja, ali se o njoj promišlja ne samo s umjetničkog, već i s dijalektološkog, etnografskog, filozofskog, psihološkog, sociološkog stajališta. Višeslojnost čitanke promatra se, na odabranim primjerima ličke zavičajnosti, kroz različite sadržajno-funkcionalne slojeve: književnoumjetnički, književnoteorijski, sloj drugih umjetnosti, jezikoslovni sloj (pravopisni, gramatički, leksički, leksikografski, dijalektološki), pedagoški, povijesni, likovni, kulturološki sloj, sloj grafičkog oblikovanja, pedagoški i didaktičko-metodički sloj.
Izvorni jezik
Hrvatski