Pregled bibliografske jedinice broj: 507710
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata, 2010., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 507710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Državna matura i zadovoljstvo životom kod adolescenata
(State Graduation and Life Satisfaction at Adolescence)
Autori
Babić, Manda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
06.10
Godina
2010
Stranica
50
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
državna matura; temporalno zadovoljstvo životom; samopoštovanje; samoefikasnost; lokus kontrole; socijalne zalihe
(state graduation; temporal satisfaction with life; self-esteem; self-efficacy; locus of control; social provisions)
Sažetak
Adolescencija je specifično razdoblje života, obilježeno brojnim izazovima. Prijelaz iz srednje škole na fakultet predstavlja značajan normativni događaj za onaj dio srednjoškolaca koji nastavljaju školovanje. Ove godine taj prijelaz je obilježen polaganjem državne mature. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati temporalno zadovoljstvo životom i njegove korelate kod maturanata tijekom polaganja državne mature, te kod učenika trećeg razreda gimnazije koji se tek pripremaju za državnu maturu. Osim temporalnog zadovoljstva životom ispitivalo se samopoštovanje, samoefikasnost, lokus kontrole, socijalne zalihe te stavove o državnoj maturi. Uzorak se sastojao od 173 ispitanika, 85 učenika trećeg razreda gimnazije i 87 gimnazijskih maturanata. Nisu utvrđene značajne razlike u temporalnom zadovoljstvu prošlim i sadašnjim životom između maturanata i učenika trećeg razreda. Međutim, postoje razlike u temporalnom zadovoljstvu budućim životom između maturanata i učenika trećeg razreda, pri čemu se pokazalo da maturanti očekuju veće zadovoljstvo. Postoji pozitivna povezanost procjene stresnosti državne mature sa lokusom kontrole, socijalnom integracijom i brigom za druge. Nadalje, učenici zadovoljniji životom imaju veće samopoštovanje i samoefikasniji su, imaju snažnije socijalne zalihe i internalan lokus kontrole. Pokazalo se da je moguće govoriti o tome da djevojke imaju veće socijalne zalihe. Pozitivniji stavovi prema državnoj maturi su povezani sa procjenom manje stresnosti državne mature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)