Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 50769

Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja


Krbec, Denisa
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja // Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu, 24 (2000), 1; 129-144 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 50769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja
(The institutional framework to reforms of the educational system in Croatia - opportunities and constraints)

Autori
Krbec, Denisa

Izvornik
Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu (0350-5669) 24 (2000), 1; 129-144

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
školstvo; obrazovanje; privatizacija; izbor; Hrvatska.
(schooling; education; privatisation; choice; Croatia)

Sažetak
Uvođenje instituta "privatne škole s pravom javnosti" u hrvatsko zakonodavstvo označilo je začetak procesa institucionalizacije javnog interesa na kvalitativno novim načelima. Tržišnost obrazovnih usluga zahtijeva od privatnih obrazovnih ustanova oblikovanje i razvoj racionalne školske organizacije, koja će biti prilagodljiva okruženju takmičarskog duha (Weber) i mogućnosti izbora. Mogućnost školskog izbora pretpostavlja organizacijsku i programsku diverzifikaciju škola. Uz organizacijske promjene i implementaciju obveznih (zajedničkih) programskih sadržaja, mogućnosti automomne unutarorganizacijske strukturiranosti i primjene inovirane obrazovne tehnologije privatnih, ali i javnih škola, u funkciji su izbora u obrazovanju. Svrha ovog članka je utvrđivanje analitičkih elemenata za ocjenu postignuća dosadašnje reforme hrvatskog obrazovnog sustava. U članku je ponuđen teorijski i metodološki pristup koji odgovara utvrđivanju društvene uloge obrazovnih institucija u tranzicijskim uvjetima. S obzirom na relativno kratko vremensko razdoblje njihova djelovanja u dvojnom sustavu školstva, daljnja bi istraživanja unutarinstitucionalne organizacije škola trebala omogućiti cjelovitiju analizu društvene korisnosti oblikovanih organizacijskih rješenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
01720101

Ustanove:
Institut za javne financije, Zagreb

Profili:

Avatar Url Denisa Krbec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krbec, Denisa
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja // Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu, 24 (2000), 1; 129-144 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
Krbec, D. (2000) Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja. Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu, 24 (1), 129-144.
@article{article, author = {Krbec, Denisa}, year = {2000}, pages = {129-144}, keywords = {\v{s}kolstvo, obrazovanje, privatizacija, izbor, Hrvatska.}, journal = {Financijska teorija i praksa : \v{c}asopis za financijsku teoriju i praksu}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0350-5669}, title = {Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogu\'{c}nosti i ograni\v{c}enja}, keyword = {\v{s}kolstvo, obrazovanje, privatizacija, izbor, Hrvatska.} }
@article{article, author = {Krbec, Denisa}, year = {2000}, pages = {129-144}, keywords = {schooling, education, privatisation, choice, Croatia}, journal = {Financijska teorija i praksa : \v{c}asopis za financijsku teoriju i praksu}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0350-5669}, title = {The institutional framework to reforms of the educational system in Croatia - opportunities and constraints}, keyword = {schooling, education, privatisation, choice, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font