Pregled bibliografske jedinice broj: 50769
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja // Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu, 24 (2000), 1; 129-144 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 50769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucionalni okvir reforme obrazovnog sustava Hrvatske - mogućnosti i ograničenja
(The institutional framework to reforms of the educational system in Croatia - opportunities and constraints)
Autori
Krbec, Denisa
Izvornik
Financijska teorija i praksa : časopis za financijsku teoriju i praksu (0350-5669) 24
(2000), 1;
129-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
školstvo; obrazovanje; privatizacija; izbor; Hrvatska.
(schooling; education; privatisation; choice; Croatia)
Sažetak
Uvođenje instituta "privatne škole s pravom javnosti" u hrvatsko zakonodavstvo označilo je začetak procesa institucionalizacije javnog interesa na kvalitativno novim načelima. Tržišnost obrazovnih usluga zahtijeva od privatnih obrazovnih ustanova oblikovanje i razvoj racionalne školske organizacije, koja će biti prilagodljiva okruženju takmičarskog duha (Weber) i mogućnosti izbora. Mogućnost školskog izbora pretpostavlja organizacijsku i programsku diverzifikaciju škola. Uz organizacijske promjene i implementaciju obveznih (zajedničkih) programskih sadržaja, mogućnosti automomne unutarorganizacijske strukturiranosti i primjene inovirane obrazovne tehnologije privatnih, ali i javnih škola, u funkciji su izbora u obrazovanju. Svrha ovog članka je utvrđivanje analitičkih elemenata za ocjenu postignuća dosadašnje reforme hrvatskog obrazovnog sustava. U članku je ponuđen teorijski i metodološki pristup koji odgovara utvrđivanju društvene uloge obrazovnih institucija u tranzicijskim uvjetima. S obzirom na relativno kratko vremensko razdoblje njihova djelovanja u dvojnom sustavu školstva, daljnja bi istraživanja unutarinstitucionalne organizacije škola trebala omogućiti cjelovitiju analizu društvene korisnosti oblikovanih organizacijskih rješenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA