Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 507624

Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj


Gospodnetić, Darija
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 507624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj
(The emergence of consumer culture in Croatia)

Autori
Gospodnetić, Darija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2009

Stranica
31

Mentor
Peračković, Krešimir

Ključne riječi
potrošač; potrošačka kultura; potrošačko društvo
(consumer; consumer culture; consumer society)

Sažetak
Nakon objašnjenja glavnih pojmova potrošačke kulture i potrošačkog društva tekst donosi detaljan opis povijesti nastanka i razvoj potrošačke kulture u svijetu i Europi. Zbog specifičnih ekonomskih uvjeta u socijalističkim zemljama dotičem se i posebnih karakteristika potrošačke kulture i specifičnih uvjeta nastanka iste u istočnom djelu Europe. Kroz analizu konkretne u Hrvatskoj, može doći do zaključka kako je hrvatsko društvo već u prvim desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, a posebno 1960-ih i 1970-ih godina, počelo potrošnju shvaćati kao zabavu šo je bio preduvjet nastanka potrošačke kulture, kao i ekonomski rast i povećanje plaća, ali i dostupnosti materijalnih dobara i usluga. Potrošačka kultura je i danas jako razvijena kod nas. Često slušamo o mahnitom trošenju hrvatskih građana bez pokrića i zaduživanju kako bi se osigurale dobra i usluge koje direktno ne zadovoljavaju osnovne ljudske potrebe. Šoping centri su postali mjesta provođenja slobodnog vremena i time zamijenili besplatne šetnje parkom i boravak na svježem zraku. Potrošačka kultura je uzela svoj danak, pa je tako, prema nekim podacima danas u Hrvatskoj više od 80.000 ljudi koji imaju ozbiljne smetnje prouzrokovane nekontroliranim, patološkim kupovanjem, koje karakterizira kupovina koja nije utemeljena na potrebama i financijskim mogućnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Peračković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gospodnetić, Darija
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Gospodnetić, D. (2009) 'Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj', diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gospodneti\'{c}, Darija}, year = {2009}, pages = {31}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}, potro\v{s}a\v{c}ka kultura, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo}, title = {Nastanak potro\v{s}a\v{c}ke kulture u Hrvatskoj}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}, potro\v{s}a\v{c}ka kultura, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gospodneti\'{c}, Darija}, year = {2009}, pages = {31}, keywords = {consumer, consumer culture, consumer society}, title = {The emergence of consumer culture in Croatia}, keyword = {consumer, consumer culture, consumer society}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font