Pregled bibliografske jedinice broj: 507624
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 507624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastanak potrošačke kulture u Hrvatskoj
(The emergence of consumer culture in Croatia)
Autori
Gospodnetić, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2009
Stranica
31
Mentor
Peračković, Krešimir
Ključne riječi
potrošač; potrošačka kultura; potrošačko društvo
(consumer; consumer culture; consumer society)
Sažetak
Nakon objašnjenja glavnih pojmova potrošačke kulture i potrošačkog društva tekst donosi detaljan opis povijesti nastanka i razvoj potrošačke kulture u svijetu i Europi. Zbog specifičnih ekonomskih uvjeta u socijalističkim zemljama dotičem se i posebnih karakteristika potrošačke kulture i specifičnih uvjeta nastanka iste u istočnom djelu Europe. Kroz analizu konkretne u Hrvatskoj, može doći do zaključka kako je hrvatsko društvo već u prvim desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, a posebno 1960-ih i 1970-ih godina, počelo potrošnju shvaćati kao zabavu šo je bio preduvjet nastanka potrošačke kulture, kao i ekonomski rast i povećanje plaća, ali i dostupnosti materijalnih dobara i usluga. Potrošačka kultura je i danas jako razvijena kod nas. Često slušamo o mahnitom trošenju hrvatskih građana bez pokrića i zaduživanju kako bi se osigurale dobra i usluge koje direktno ne zadovoljavaju osnovne ljudske potrebe. Šoping centri su postali mjesta provođenja slobodnog vremena i time zamijenili besplatne šetnje parkom i boravak na svježem zraku. Potrošačka kultura je uzela svoj danak, pa je tako, prema nekim podacima danas u Hrvatskoj više od 80.000 ljudi koji imaju ozbiljne smetnje prouzrokovane nekontroliranim, patološkim kupovanjem, koje karakterizira kupovina koja nije utemeljena na potrebama i financijskim mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Krešimir Peračković
(mentor)