Pregled bibliografske jedinice broj: 507590
Valoriziranje različitih roštiljnih proračunskih modela na temelju provedenih terenskih ispitivanja podvožnjaka Vrata 1
Valoriziranje različitih roštiljnih proračunskih modela na temelju provedenih terenskih ispitivanja podvožnjaka Vrata 1, 2011., diplomski rad, Građevinski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 507590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Valoriziranje različitih roštiljnih proračunskih modela na temelju provedenih terenskih ispitivanja podvožnjaka Vrata 1
(Valorization of various grillage models based on field tests of the underpass Vrata 1)
Autori
Ardalić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
04.03
Godina
2011
Stranica
109
Mentor
Štimac Grandić, Ivana
Ključne riječi
rebrasti gredni podvožnjak; roštiljni modeli
(beam and slab deck; grillage models)
Sažetak
U radu je valorizirano nekoliko vrsta roštiljnih proračunskih modela prema rezultatima ispitivanja pokusnim statičkim opterećenjem podvožnjaka Vrata 1 na autocesti Zagreb - Rijeka, u čvoru Vrata. Podvožnjak je prema konstrukcijskoj vrsti betonski rebrasti gredni most s jednim rasponom. Glavni predgotovljeni nosači su povezani naknadno betoniranim poprečnim nosačima u polju i iznad oslonaca i kolničkom pločom. U statičkom smislu rasponska konstrukcija se može tretirati kao roštilji za dodatno stalno i prometno opterećenje. Analiza treba obuhvatiti proračun rasponske konstrukcije razmatranog podvožnjaka radi određivanja presječnih sila i progiba. Proračuni rasponske konstrukcije su provedeni na nekoliko proračunskih modela: (a) osnovnim roštiljni proračunski model sa štapnim elementima ; modeliraju se glavni i poprečni nosači (b) poboljšani roštiljni proračunski model sa štapnim elementima ; modeliraju se glavni nosači, poprečni nosači i ploča, (c) roštiljni model sa pločastim i štapnim elementima u horizontalnoj ravnini, (d) roštiljni model sa štapnim i pločasitm elementima u horizontalnoj i vertikalnoj ravnini. U radu su uspoređeni progibi izmjereni pri pokusnom opterećenju podvožnjaka s progibima dobivenim iz provedenih proračunskih modela i definiran je model koji najbolje opisuje ponašanje mosta pri pokusnom opterećenju. Taj model je usvojen kao referentni model pri usporedbi najvećih momenta savijanja od pokusnog opterećenja izračunanih na prethodno opisanim roštiljnim modelima. U zaključku su navedene prednosti i nedostatci te preporuke za korištenje pojedinog modela u postupku projektiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo