Pregled bibliografske jedinice broj: 507501
Pedagog u građenju i razvijanju kurikuluma
Pedagog u građenju i razvijanju kurikuluma // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, 90-91 (2010), 12-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 507501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagog u građenju i razvijanju kurikuluma
(Pedagogue in building and developing curriculum)
Autori
Šagud, Mirjana
Izvornik
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 90-91
(2010);
12-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
pedagog; kurikulum
(pedagogue; curriculum)
Sažetak
Odgojno - obrazovni rad ostvaruje se u specifičnim i vrlo složenim uvjetima određenim konkretnim kontekstom koje će u velikoj mjeri determinirati njegovu kvalitetu. Suvremeno promišljanje kurikuluma podrazumijeva cjelovit, integrirani i holistički pristup učenju, razvoju i življenju djeteta u kojem su povezani svi aspekti djetetovog razvoja . Nerijetko , međutim, u odgojno - obrazovnoj praksi susrećemo raščlanjene i rascjepkane sadržaje, dominaciju planiranog i unaprijed propisanog što ne korespondira s dječjim stvarnim interesima i zakonitostima učenja. Dekontekstualizacija kurikularnih sadržaja, usmjerenost na pojedinačno i od djetetovih interesa izdvojenih područja interesa još je uvijek prisutna tendencija u predškolskim ustanovama. Razvoj i građenje kurikuluma u određenom odgojno - obrazovnom kontekstu mora biti rezultat promatranja, procjenjivanja, razumijevanja i njegovog razvijanja u konkretnim uvjetima što je posljedica ne samo aktivnosti odgajatelja koji neposredno planira i realizira odgojno - obrazovni proces, nego zajedničkih akcija odgajatelja i cjelokupnog stručnog tima, posebice pedagoga. Oni će na temelju svoje profesionalne procjene promišljati i kasnije sugerirati strategije odgojnog djelovanja za koje smatraju da su u određenom trenutku adekvatne. U suradnji s odgajateljima, pedagog promišlja , te zajedno sa svima koji participiraju u odgojno - obrazovnoj praksi planira, provjerava građenje i realizaciju određenih dijelova kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Šagud
(autor)