Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 507227

Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku


Vickov, Gloria
Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 507227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku
(The Acquisition of Discourse Markers in English as a Foreign Language)

Autori
Vickov, Gloria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.11

Godina
2010

Stranica
326

Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena

Ključne riječi
(engleske) diskursne oznake; kohezivna sredstva; kohezija; koherencija; učenje engleskoga kao stranoga jezika; uporaba diskursnih oznaka; usvajanje diskursnih oznaka; učenički sastavci; hrvatski kao materinski jezik
((English) discourse markers; cohesive devices; cohesion; coherence; English as a foreign language learning; discourse marker use; discourse marker acquisition; learners´ compositions; Croatian as a mother tongue)

Sažetak
Usvajanje diskursnih oznaka kao jezičnih elemenata iznimno važnih u ostvarivanju kohezije i koherencije u govorenom i pisanom diskursu postalo je tijekom posljednjih desetak godina predmetom intenzivnog istraživanja u području učenja stranoga, posebice, engleskoga jezika. Istraživanje opisano u ovom radu provedeno je u svrhu ispitivanja usvojenosti engleskih diskursnih oznaka kod hrvatskih učenika na dvjema razinama ovladanosti engleskim jezikom, i to u području pisane jezične produkcije. Istraživanje je ukazalo na relativno nizak stupanj usvojenosti engleskih diskursnih oznaka kod hrvatskih učenika engleskoga kao stranoga jezika. Iako, u odnosu na učenike na A2 razini, učenici na B2 razini znatno učestalije upotrebljavaju engleske diskursne oznake u pisanoj jezičnoj produkciji, hrvatski učenici, općenito, upotrebljavaju razmjerno siromašan opseg engleskih diskursnih oznaka. Učenici u engleskome jeziku najčešće koriste one diskursne oznake koje najčešće rabe i u materinskome, odnosno hrvatskome jeziku. Dobiveni rezultati pokazuju da na usvajanje engleskih diskursnih oznaka pozitivno utječu sljedeći čimbenici: učenje engleskog izvan škole, učenje drugih stranih jezika i čitanje literature na engleskome jeziku. U ranijim fazama učenja, navedeni pozitivni učinak ima i eksponiranje učenika engleskom pomoću suvremenih elektronskih medija, kao i poznavanje engleskoga jezika od strane ukućana. Na kraju rada razmatraju se pedagoške implikacije rezultata istraživanja te se navode smjernice za buduća istraživanja.Znanstveni doprinosNalazi ovog istraživanja dat će uvid u stupanj usvojenosti engleskih diskursnih oznaka na različitim razinama jezične kompetencije hrvatskih učenika te u odnos između uporabe ovih jezičnih jedinica i uspješnosti u pisanju dobro strukturiranih, koherentnih tekstova. Riječ je o sasvim novim uvidima budući da kod nas do sada nisu dokumentirana znanstvena istraživanja o uporabi diskursnih oznaka u pisanju na engleskome, kao ni hrvatskome jeziku. Našim ćemo istraživanjem također rasvijetliti i suodnos u uporabi diskursnih oznaka u materinskome i stranome jeziku. Sve navedene spoznaje mogu pridonijeti razvoju teorije usvajanja drugoga jezika.Rezultati ovog istraživanja poslužit će i za osmišljavanje adekvatnih pristupa u poučavanju diskursnih oznaka kao krucijalnih elemenata u ostvarivanju diskursne kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Vickov, Gloria
Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Vickov, G. (2010) 'Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vickov, Gloria}, year = {2010}, pages = {326}, keywords = {(engleske) diskursne oznake, kohezivna sredstva, kohezija, koherencija, u\v{c}enje engleskoga kao stranoga jezika, uporaba diskursnih oznaka, usvajanje diskursnih oznaka, u\v{c}eni\v{c}ki sastavci, hrvatski kao materinski jezik}, title = {Usvajanje diskursnih oznaka u engleskome kao stranome jeziku}, keyword = {(engleske) diskursne oznake, kohezivna sredstva, kohezija, koherencija, u\v{c}enje engleskoga kao stranoga jezika, uporaba diskursnih oznaka, usvajanje diskursnih oznaka, u\v{c}eni\v{c}ki sastavci, hrvatski kao materinski jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vickov, Gloria}, year = {2010}, pages = {326}, keywords = {(English) discourse markers, cohesive devices, cohesion, coherence, English as a foreign language learning, discourse marker use, discourse marker acquisition, learners´ compositions, Croatian as a mother tongue}, title = {The Acquisition of Discourse Markers in English as a Foreign Language}, keyword = {(English) discourse markers, cohesive devices, cohesion, coherence, English as a foreign language learning, discourse marker use, discourse marker acquisition, learners´ compositions, Croatian as a mother tongue}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font