Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 507220

Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi


Vickov, Gloria
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 507220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi
(Developing writing skills in L1 and L2 at an early school age)

Autori
Vickov, Gloria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.03

Godina
2001

Stranica
118

Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena

Ključne riječi
razvijanje vještine pisanja; rana školska dob; hrvatski; engleski jezik
(developing writing skills; early school age; Croatian; Englishh)

Sažetak
U razmatranju problematike uvođenja i razvijanja vještine pisanja na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika u ranoj školskoj dobi, točnije: u dobi od šest i sedam godina, dakle u prvom razredu osnovne škole, zamjetno je postojanje dviju oprečnih teorijskih struja. Dok jedna uvođenje spomenute vještine odgađa za kasnije stadije učenja, u prvom redu zbog moguće interferencije materinskoga jezika, druga ga zagovara u ranoj školskoj dobi, na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika. Upravo je potonji stav temelj našega rada, u sklopu kojega smo proveli istraživanje na uzorku splitskih prvoškolaca podijeljenih u dvije grupe: eksperimentalnu, koja obuhvaća prvaše koji uče engleski kao strani jezik u privatnoj jezičnoj školi, i kontrolnu, u kojoj su djeca koja ne uče ni jedan strani jezik. Stupanj usvojenosti vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku za obje grupe ispitanika provjeravao se diktatima, što je napravljeno i na engleskom jeziku u eksperimentalnoj grupi. Statističkom obradbom pogrešaka u diktatima potvrdila se naša pretpostavka da pisanje na engleskom kao stranom jeziku u prvom razredu osnovne škole ne utječe negativno na razvijanje vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku. Istraživanje je uputilo i na pozitivne stavove i motivaciju malih učenika za pisanje na engleskom, što dodatno opravdava uvođenje vještine pisanja na stranom, u ovom slučaju engleskom, jeziku u prvom razredu. Rad sadrži i prijedloge za nastavne postupke kojima bi se nastavnici mogli poslužiti u poučavanju djece početnom pisanju na engleskom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Vickov, Gloria
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Vickov, G. (2001) 'Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vickov, Gloria}, year = {2001}, pages = {118}, keywords = {razvijanje vje\v{s}tine pisanja, rana \v{s}kolska dob, hrvatski, engleski jezik}, title = {Vje\v{s}tina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj \v{s}kolskoj dobi}, keyword = {razvijanje vje\v{s}tine pisanja, rana \v{s}kolska dob, hrvatski, engleski jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vickov, Gloria}, year = {2001}, pages = {118}, keywords = {developing writing skills, early school age, Croatian, Englishh}, title = {Developing writing skills in L1 and L2 at an early school age}, keyword = {developing writing skills, early school age, Croatian, Englishh}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font