Pregled bibliografske jedinice broj: 507220
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi, 2001., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 507220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi
(Developing writing skills in L1 and L2 at an early school age)
Autori
Vickov, Gloria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.03
Godina
2001
Stranica
118
Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena
Ključne riječi
razvijanje vještine pisanja; rana školska dob; hrvatski; engleski jezik
(developing writing skills; early school age; Croatian; Englishh)
Sažetak
U razmatranju problematike uvođenja i razvijanja vještine pisanja na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika u ranoj školskoj dobi, točnije: u dobi od šest i sedam godina, dakle u prvom razredu osnovne škole, zamjetno je postojanje dviju oprečnih teorijskih struja. Dok jedna uvođenje spomenute vještine odgađa za kasnije stadije učenja, u prvom redu zbog moguće interferencije materinskoga jezika, druga ga zagovara u ranoj školskoj dobi, na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika. Upravo je potonji stav temelj našega rada, u sklopu kojega smo proveli istraživanje na uzorku splitskih prvoškolaca podijeljenih u dvije grupe: eksperimentalnu, koja obuhvaća prvaše koji uče engleski kao strani jezik u privatnoj jezičnoj školi, i kontrolnu, u kojoj su djeca koja ne uče ni jedan strani jezik. Stupanj usvojenosti vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku za obje grupe ispitanika provjeravao se diktatima, što je napravljeno i na engleskom jeziku u eksperimentalnoj grupi. Statističkom obradbom pogrešaka u diktatima potvrdila se naša pretpostavka da pisanje na engleskom kao stranom jeziku u prvom razredu osnovne škole ne utječe negativno na razvijanje vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku. Istraživanje je uputilo i na pozitivne stavove i motivaciju malih učenika za pisanje na engleskom, što dodatno opravdava uvođenje vještine pisanja na stranom, u ovom slučaju engleskom, jeziku u prvom razredu. Rad sadrži i prijedloge za nastavne postupke kojima bi se nastavnici mogli poslužiti u poučavanju djece početnom pisanju na engleskom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb