Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 507020

Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad


Daraboš, Maja
Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad, 2011., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 507020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad
(Diversification strategy in large Croatian companies)

Autori
Daraboš, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki

Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
21.01

Godina
2011

Stranica
121

Mentor
Tipurić, Darko

Ključne riječi
korporativna strategija; strategija diverzifikacije; nepovezana diverzifikacija; povezana diverzifikacija; velika hrvatska poduzeća
(corporate strategy; diversification strategy; related diversification; unrelated diversification; large croatian companies)

Sažetak
Specijalistički poslijediplomski rad „Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima“ istražuje primjenu strategije diverzifikacije u hrvatskim poduzećima kao jednu od korporativnih strategija. Iako je strategija divezifikacije predmet mnogih istraživanja u svijetu, u Hrvatskoj su, unatoč sve većoj primjeni strategije diverzifikacije, istraživanja o učestalosti njezine primjene kao i razlozi za diverzifikaciju vrlo ograničeni. Rad je strukturiran u šest osnovnih poglavlja, uključujući uvod i zaključak. Nakon uvodnog poglavlja, u kojemu su prikazani predmet istraživanja rada i njegovi ciljevi, dan je teoretski okvir za promatranje strategija diverzifikacije predstavljanjem pojma i određenja strategije, gdje je fokus stavljen na korporativnu razinu strategije budući da je strategija diverzifikacije jedna od razvojnih korporativnih strategija poduzeća. U središnjem dijelu rada detaljno se definiraju strategije diverzifikacije te se objašnjavaju razlozi koji dovode do odluke o primjeni strategije diverzifikacije. Također, spomenute su i prednosti i nedostaci, kao i postojeći rizici primjene diverzifikacije kao međunarodne strategije. U četvrtom poglavlju rada prikazane su osnovne pretpostavke primjene strategija diverzifikacije kroz definiranje i analizu odgovarajućih alata implementacije strategije. Također, dan je prikaz dosadašnjih istraživanja odnosa primjene strategije diverzifikacije na poslovnu izvedbu poduzeća, te mogući problemi vezani uz troškove koje sama primjena strategije diverzifikacije može uzrokovati. Empirijsko istraživanje i rezultati učestalosti primjene strategija diverzifikacije u hrvatskim poduzećima dani je u petom poglavlju rada. Predmet istraživanja ovog rada usmjeren je na analizu strategije diverzifikacije promatrajući faktore makro razine, posebice industriju kao odrednicu primjene strategije diverzifikacije velikih poduzeća u Hrvatskoj. Glavni cilj istraživanja je i utvrditi primjenjuju li velika hrvatska poduzeća češće povezanu ili nepovezanu strategiju diverzifikacije, ovisno o industriji u kojoj poduzeće posluje. Iz čega proizlazi prva, temeljna hipoteza rada koja istražuje učestalost primjene strategija diverzifikacije u hrvatskim poduzećima u odnosu na industrijsku pripadnost. Uz polaznu hipotezu, formulirane su dvije dodatne hipoteze. Prva promatra primjenjuju li velika hrvatska poduzeća češće povezanu ili nepovezanu strategiju diverzifikacije, dok se posljednjom hipotezom nastoji istražiti i identificirati najčešći razlozi, odnosno motivi velikih hrvatskih poduzeća za primjenu strategije diverzifikacije. U hrvatskim poduzećima postoji razlika u primjeni strategija diverzifikacije u ovisnosti sa industrijskom pripadnošću poduzeća, što je u skladu sa rezultatima dosadašnjih istraživanja u svijetu. Razlike se mogu objasniti različitim karakteristikama pojedine industrije u kojoj posluje poduzeće, kao što su broj konkurenata u industriji, visoke ulazne barijere, veći transakcijski troškovi, promjenjivost pojedine industrije i sl. Promatrajući učestalost primjene strategije povezane diverzifikacije u odnosu na nepovezanu diverzifikaciju u hrvatskim poduzećima, pokazala se superiornost korištenja povezane diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima u odnosu na nepovezanu diverzifikaciju. Također, kod analize razloga primjene strategije povezane diverzifikacije, najveća važnost zabilježena je za korištenje zajedničkih aktivnosti kao najvažnijeg razloga hrvatskih poduzeća za primjenu strategije povezane diverzifikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Tipurić (mentor)

Avatar Url Maja Daraboš Longin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Daraboš, Maja
Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad, 2011., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
Daraboš, M. (2011) 'Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad', postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Darabo\v{s}, Maja}, year = {2011}, pages = {121}, keywords = {korporativna strategija, strategija diverzifikacije, nepovezana diverzifikacija, povezana diverzifikacija, velika hrvatska poduze\'{c}a}, title = {Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduze\'{c}ima - specijalisti\v{c}ki poslijediplomski rad}, keyword = {korporativna strategija, strategija diverzifikacije, nepovezana diverzifikacija, povezana diverzifikacija, velika hrvatska poduze\'{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Darabo\v{s}, Maja}, year = {2011}, pages = {121}, keywords = {corporate strategy, diversification strategy, related diversification, unrelated diversification, large croatian companies}, title = {Diversification strategy in large Croatian companies}, keyword = {corporate strategy, diversification strategy, related diversification, unrelated diversification, large croatian companies}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font