Pregled bibliografske jedinice broj: 506941
Restrukturiranje sustava upravljanja na zračnim lukama
Restrukturiranje sustava upravljanja na zračnim lukama // XV. International Scientific Symposium Transport Systems 2008 / Glavni i odgovorni urednik Franko Rotim (ur.).
Zagreb: Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2008. str. 181-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 506941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Restrukturiranje sustava upravljanja na zračnim lukama
(Restructuring of Airport Management Systems)
Autori
Drljača, Miroslav ; Vrbanc, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XV. International Scientific Symposium Transport Systems 2008
/ Glavni i odgovorni urednik Franko Rotim - Zagreb : Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2008, 181-188
ISBN
0351-1898 656
Skup
XV. International Scientific Symposium Transport Systems 2008
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.04.2008. - 18.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
proces restrukturiranja; strukturni elementi sustava upravljanja; opsluživanje
(restructuring process; structural element of management system; handling)
Sažetak
Restrukturiranje sustava upravljanja složen je i često dugotrajan proces. Može obuhvatiti cijeli sustav upravljanja ili samo neke njegove strukturne elemente. Obzirom na koncept provedbe restrukturiranje se može podijeli na defenzivno i strategijsko. Najčešće se provodi kad organizacija posluje loše, iako se može provoditi i dok posluje dobro. Osnovni cilj restrukturiranja je povećanje efikasnosti zračne luke. Pristupi procesu restrukturiranja različiti su, o čemu ovisi i krajnji rezultat. Najčešća pogreška je, pod procesom restrukturiranja razumijevati samo promjenu organizacijskog ustroja i smanjenje broja zaposlenih. Restrukturiranje ima svoju cijenu. Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom sukladno zahtjevima međunarodne norme ISO 9001:2000, oblik je restrukturiranja zračne luke. Za restrukturirane zračne luke u zemljama EU karakterističan je pad cijene, ali i smanjenje razine kvalitete usluge handlinga neovisno o tome da li handling uslugu pruža zračna luka, zrakoplovna kompanija ili specijalizirani handling agent. The process of management system restructuring is a very complex and often a very persistent. It can involve the whole management system or just only some of structural elements of management system. According to the concept, the restructuring process can be shared on two figures: defensive and strategic. Most often the restructuring process is conduct during the organizations difficult business period, but it can be conduct during the organizations good business situation. Better effectiveness of the airport is the basic target of restructuring process. The final result of restructuring process depends of the approaches which can be different. The most common failure is the understanding that the restructuring process means only changes in the organization structure and cutting the number of employees. The restructuring process costs. The implementation of Total Quality Management System according the requests of the international norm ISO 9001:2000 represents the figure of the airports' management system restructuring. The important characteristic of restructured airports in EU countries is decrease of handling service price and decrease of quality level too, regardless who is the hadling service provider: airport operater, airline or handler.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Ekonomija
Napomena
Rad je objavljen i u časopisu Suvremeni promet, Vol. 28, No. 3-4, Hrvatsko znanstveno društvo za promet, Zagreb, 1818-188.