Pregled bibliografske jedinice broj: 506915
Dokazivanje i softveri dinamičke geometrije
Dokazivanje i softveri dinamičke geometrije // Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije
Osijek, Hrvatska, 2010. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 506915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dokazivanje i softveri dinamičke geometrije
(Proof and dynamic geometry softwares)
Autori
Jukić, Ljerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.10.2010. - 17.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
softveri dinamičke geometrije; dokazivanje
(dynamic geometry software; proofs)
Sažetak
Softveri dinamičke geometrije (DGS) revitalizirali su nastavu geometrije u mnogim zemljama te je napravili potrebne radikalne promjene za učenje dokaza. Jedna od najboljih karakteristika DGSa je njezin potencijal da potakne učenike na „istraživanje" u geometriji. U takvim istraživačkim pristupima, učenici se uvode u usvajanje teorema i deduktivne dokaze. Konkretno, učenici mogu istraživati geometrijske konstrukcije kroz različite mogućnosti razvlačenja/povlačenja konstruiranih geometrijskih objekata i stvoriti vlastite zaključke o različitim svojstvima i teoremima. Zbog induktivne prirode DGS, eksperimentalni i teorijskih jaz, koji postoji u trenutku stjecanja geometrijskog znanja, postao je važno pedagoško pitanje. S jedne strane lakoća uočavanja usporava procese argumentacije koji su potrebni za izgradnju dokaza. S druge strane, istraživanja su pokazala da DGS okruženja mogu povoljno utjecati na sposobnost stvararanja geometrijskih konstrukcija i načina razmišljanja, te da mogu pomoći u prevladavanju nekih kognitivnih poteškoća na koje učenici nailaze kad se susreću sa slutnjama (pretpostavkama) i njihovim dokazivanjem. Softveri dinamičke geometrije smatraju se prije svega alatima semiotičke medijacije. Medijacija se može dogoditi samo ako nastavnik na pravilan način kreira didaktičku posredovanje kroz koje će izgraditi odreñena značenja i povezati ih sa matematičkim konceptima te potaknuti učenike na aktivnost učenja. U ovom izlaganju opisali bismo rezultate nekoliko studija koje proučavaju ulogu softvera dinamičke geometrije: različite aspekte i funkcije dokaza i strategije koje učenici koriste, te bismo prikazali model koji opisuje kognitivne procese koji se mogu pojaviti tijekom stvaranja slutnji i dokazivanja u DGS okruženjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Profili:
Ljerka Jukić Matić
(autor)