Pregled bibliografske jedinice broj: 506887
Model za studentsko istraživanje kajkavskih govora na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu
Model za studentsko istraživanje kajkavskih govora na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, Knjiga 5. (2001), Učitelj (1.); 31-39 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 506887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model za studentsko istraživanje kajkavskih govora na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu
(A model for student research of Kajkavian speeches at the Teacher Training College of Čakovec)
Autori
Blažeka, Đuro
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) Knjiga 5.
(2001), Učitelj (1.);
31-39
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
međimurski dijalekt ; dijalektološki upitnik ; fonologija ; morfologija ; leksikologija
(Međimurje dialect ; dialectological questionnaire ; phonology ; morphology ; lexical diversities)
Sažetak
U radu se prikazuje model po kojem studenti Visoke učiteljske škole u Čakovcu trebaju obaviti terenska istraživanja pojedinih mjesnih govora međimurskog dijalekta nakon što je autor detaljno istražio glavne punktove i spoznao najveći broj fonoloških, morfoloških i leksičkih raznolikosti unutar toga dijalekta. Za odabrane fonološke, morfološke i leksičke raznolikosti autor je napravio izbor riječi čiji oblik studenti trebaju provjeriti kako bi se dobio uvid u prostornu raširenost neke pojave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je izložen na: Kajkavsko narječje i književnost u nastavi (stručno-znanstveni skup) - pokrovitelj: Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske Visoka učiteljska škola u Čakovcu i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - Zavod za znanstveni rad Varaždin 26. travnja 2001. u Čakovcu: Đuro Blažeka: Model za studentsko istraživanje kajkavskih govora na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu Nakon dijela skupa s predavanjima održao sam radionicu s učiteljima i osnovnoškolskim nastavnicima hrvatskog jezika s temom: Vježba prepoznavanja kajkavskih jezičnih osobina