Pregled bibliografske jedinice broj: 506858
Usvajanje gramatičkih kategorija pomoću učenikova zavičajnoga idioma
Usvajanje gramatičkih kategorija pomoću učenikova zavičajnoga idioma // Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2003. str. 108.-118. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 506858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje gramatičkih kategorija pomoću učenikova zavičajnoga idioma
(Acquisition of grammar categories with the help of local regional speech)
Autori
Blažeka, Đuro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi
/ Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2003, 108.-118.
ISBN
953-6965-05-4
Skup
Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječja lingvistička kompetencija; usvajanje jezičnih kategorija; svjesno znanje jezika
(children's linguistic competence; language awareness)
Sažetak
Autor raspravlja o mogućnostima primjene učenikova poznavanja zavičajnoga govora u učenju standardnoga jezika, ali i u nastavi stranih jezika. To pokazuje na konkretnim primjerima: 1. naglasnom sustavu hrvatskoga književnoga jezika, 2. kategoriji sativnosti, 3. prezentu svršenih glagola, 4. položaju enklitika, 5. instrumentalu jednine imenica ženskog roda na suglasnik, 6. poluglasovima, 7. učenju deklinacije, 8. komparativu, 9. jotaciji. Krajnji je cilj takve nastave osvješćivanje lingvističke kompetencije u učenika te učenje lingvističkog metajezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je na skupu izložen pod nešto drugačijim naslovom: Učenje gramatičkih kategorija uz pomoć zavičajnoga govora