Pregled bibliografske jedinice broj: 506775
Dijalektološka grafija i metode njezina približavanja studentima
Dijalektološka grafija i metode njezina približavanja studentima // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 6 (2002), 2; 7-16 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 506775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalektološka grafija i metode njezina približavanja studentima
(Dialectology graphemes and the methods of bringing them closer to students)
Autori
Blažeka, Đuro
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 6
(2002), 2;
7-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijalektološka grafija ; otvorenost / zatvorenost samoglasnika ; labavost izgovora nenaglašenih samoglasnika
(dialectological graphy ; openness/closeness of vowels ; looseness of pronunciation of unstressed vowels)
Sažetak
Autor raspravlja o načinima na koje se studenti mogu upoznavati s kajkavskim fonemima (posebice samoglasnicima) i grafemima kojima se ti fonemi bilježe u znanstvenoj dijalektologiji. Za svaki grafem iz znanstvene dijalektologije daje primjere i objašnjava njihov izgovor (posebice za nenaglašene samoglasnike). Za potpuno razumijevanje samoglasničke problematike potrebno je usvojiti kategorije otvorenosti / zatvorenosti samoglasnika, naglašenosti / nenaglašenosti samoglasnika i labavosti u izgovoru nenaglašenih samoglasnika. Na kraju objašnjava vježbu pravljenja analognih stupaca kojom studenti trajno usvajaju znanje o kajkavskim samoglasnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je usmeno izložen na: Kajkavsko narječje i književnost u nastavi (stručno-znanstveni skup) - pokrovitelj: Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske Visoka učiteljska škola u Čakovcu i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - Zavod za znanstveni rad Varaždin ; 26. travnja 2002. u Čakovcu: Đuro Blažeka: Dijalektološka grafija i metode njezina približavanja studentima Nakon dijela skupa s predavanjima održao sam radionicu s istom temom s učiteljima i nastavnicima hrvatskog jezika u osnovnoj školi.