Pregled bibliografske jedinice broj: 506660
Obrazovanje i sloboda
Obrazovanje i sloboda // Čemu obrazovanje. Razmatranja o budućnosti sveučilišta / Barbarić, Damir (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 9-51
CROSBI ID: 506660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje i sloboda
(Education and Freedom)
Autori
Ljubimir, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Čemu obrazovanje. Razmatranja o budućnosti sveučilišta
Urednik/ci
Barbarić, Damir
Izdavač
Matica hrvatska
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
9-51
ISBN
978-953-150-918-3
Ključne riječi
Obrazovanje, sloboda, paideja, duh, osobnost, izobrazba, rad.
(Education, freedom, paideia, spirit, personality, training, work.)
Sažetak
Polazeći od mjerodavnih uvida da je danas u krizi ne samo provedba nego i sama ideja obrazovanja, dostatnu orijentaciju pokušalo se steći praćenjem historijskih mijena poimanja obrazovanja od homerskog pa do najnovijeg doba. Pokazalo se da je na tom putu izvorna sloboda oblikovanja sebe u skladu s pjesničko-mitskom izgradnjom kozmičke cjeline u pravilu bila reducirana na oslobađanje od takvog konteksta i na pristajanje uz ono što je kao prioritet nametao duh određenih epoha, a što se obično svodilo na govorničko umijeće i na knjišku ili znanstvenu učenost. Suvremeni trendovi tzv. obrazovanja prepoznati su kao oslobađanje od gotovo svega sadržanog u onome što se ikad tako nazivalo, i to u ime podređivanja same ideje obrazovanja nečemu njoj posve izvanjskome, naime služenju tržištu rada. Tako se negdašnja potreba za uobličavanjem sebe izokrenula u potrebu za boljom prilagodbom potencijalnom radnom mjestu, a sloboda traganja za vlastitim određenjem u slobodu izabiranja unutar programirane stručne izobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
191-1911113-1107 - Zasnivanje metafizike u Platonovoj filozofiji (Barbarić, Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za filozofiju, Zagreb
Profili:
Davor Ljubimir
(autor)