Pregled bibliografske jedinice broj: 506265
Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra
Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra // Medijski dijalozi, IV. (2011), 91-109 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 506265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra
(Messages of young audeince in graphites from Dublin and Zadar)
Autori
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Željeznik, Ana
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) IV.
(2011);
91-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mediji; manipulacija; simboličke poruke; medijski odgoj
(media; manipulation; symbolic messages; media education)
Sažetak
Grafiti se povezuju sa subkulturnim skupinama mladih i njihovo su sredstvo za neformalnim izražavanjem. Njima se često suprotstavljaju dominantnoj kulturi, glazbi, ali i (sve češće) politici. O odnosu prema aktualnim pitanjima društva, mladih i politici, biti će riječi u ovom radu. Grafiti su najeksplicitniji oblik implicitnih vrijednosti. Njima mladi iskazuju ono što javno ili odraslima ne(rado) govore. Grafitima mladi pričaju o društvu (starijih). Zbog toga grafiti nose (i) pedagoške poruke te su značajni u analizama svijesti i ponašanja mlade generacije. Postoje oni koji grafite definiraju ili kao oblik vandalizma ili, suprotno- kao oblik umjetničkog izražavanja. Nedvojbeno je da se grafiti na spomenicima kulture, crkvama i drugim objektima od kulturnog značenja mogu tretirati kao vandalizam. Grafiti se mogu promatrati i kao oblik anonimnog izražavanja s kojim se (mladi) ljudi služe da nadoknade svoj komunikacijski izričaj. Grafitoman uvijek šalje određenu poruku. Grafitima se iskazuju praiskonski načini komuniciranja ; spiljski ljudi su komunicirali na takav način - crtanjem, rezbarenjem i sl. Grafiti (je)su (i) „jezik ulice“, tj. oblik neformalnog izražavanja. Autori grafita izražavaju određenu (aktualnu) po(r)uku, pripadanje određenoj subkulturi, izražavaju nezadovoljstvo politikom, ekonomijom, položajem u društvu, te općenito ostvaruju specifičan kontakt s okolinom. Oni su neinstitucionalan i neformalan oblik komuniciranja. Uspijevaju postići ono što mnogi oglašivači ne uspijevaju i to sa znatno manjim sredstvima: probuditi nečiju znatiželju i prisiliti nekoga da propituje određene (etablitrane) vrijednosti i standardne obrasce ponašanja koje definiramo „normalnima“, (jer ih nameće društvo). U tim grafitima se najbolje zrcali čak i prezir mladih prema politici i političarima.
Izvorni jezik
Hrvatski